Wednesday, November 10, 2010

My Bling Moment : Breastfeeding

Yezzzaaa, setelah sekian lama aku tak masuk pertandingan di mana2 blog kali ni aku dengan penuh rajinnya telah memasukkan diri sendiri ke dalam pertandingan yang dianjurkan oleh Mommy Lyna ni, sebagai tanda menyokong pertandingan tuh, dengan harapan menang tempat pertama dan dapat jadi duta Bling Buubies ... hahahahhaa.. direct jer cakap terus terang yang aku nak menang ..tak tau malu btol .. wkakakaka... yerlah, nak jadi artis atau duta mana2 produk lum tentu laku lagi muka aku nih kan .. so mana lah tau kot2 ngan Bling Buubies nih muka aku leh tersangkut plak kan? Hahhaha... best ooo baju menyusu dorang, aku dah tempah 2 helai masa raya dulu, memang selesa pakai, ko singkap jer terus nyoootttt! Hahahha.. Kalau korang nak tau, baju masa aku punya pelancaran GBOB dulu tuh, baju dari Bling Buubies lah tuh! (agak2 dapat markah lebih tak aku tulis camni? Hahhaa... keji giler dowh ... taklah ...seriuss beb, kalau kalah pun aku tetap ngaku yg baju menyusu tuh mmg sangat selesa!)

Disebabkan semangat yg menyala, aku korek semua CD2 lama aku yang aku burn dulu (sebab Lappy dah penuh) dan save balik gambar2 aku tgh BF. Hehhehe.. rajin kan? Nak-nak aku tgh sibuk nak preparekan diri for my Playgroup session, sempat lagi aku masuk this pertandingan. Hhehehe.. tu lah namanya semangat yang membara ..wakakakaka.... Last pertandingan yang aku masuk tuh My Romantic Moment anjuran Nini, aku menang tempat pertama hokay...! Dont play2...tak sesia letak gambar birah ngann hubby time hanimoon dulu ..ekkekeke...

Aku harap dengan adanya gambar ni, bakal-bakal ibu yang tengah preggy tuh akan berusaha dan menanam tekad utk breastfeed kan anak selama yang mungkin. Simpan daalam hati dan cakap setiap hari yg korang nak bg anak susu dari tubuh sendiri, Insya Allah akan berjaya. Serius dude, korang akan save banyak okeh ... aku dulu masa BF kan si Q setahun, mmg jimat giler, sekarang nak beli susu Q pun nak tercirit. Satu tin RM 118! Skang dah naik jadi RM 138 Pediasure tuh wei! Mmg sure kopak punya. Lepas Pediasure, aku try bagi Q susu murah Fernleaf, Q suka jer, tapi kesian sebab bila nak berak susah bangat! Meneran2 bukan main, tapi poo poo nya langsung tak keluar. Bila jadi camtuh, aku tukar ke Gain IQ pulak. Less than RM100 tapi masih dalam lingkungan RM90++ lah, takder choice sebab tuh jer nampak ok sket poo poo dia dan ala2 jer utk poket aku ngan hubby ..hu hu ..kalau ada yg murah dan Q pun okeh with it.. mmg akan aku beli sebab tak larat nak bayar duit susu dah .. hadoiii! Skang ni zayra pun alhamdulillah, masih nyusu badan. Jimatlah sikit, nanti dah cukup time, nak bagi susu botol, pening lah jugak kot, bertambahlah belanjanya .. hmmm.. mmg untung sapa fully BF tau!


Oklah, sesapa yang nak join this competition, bolehlah klik link kat bawah nih yer:


anjuran bersama

susu ibu

dan penaja utamanya


Dan, gambar aku kat bawah ni lah aku akan pertandingkan for this contest. Hehhehe..Budget lawa lah nih konon! Wakakakka..Perasan gilerrrr!

Susu badan anugerah Allah, pada ibu untuk anaknya, menyusu badan sangatlah mudah, boleh dilakukan di mana sahaja. Proses menyusu semakin mudah, dengan Bling Buubies gaya terserlah, ibu bergaya bayi gembira, Allah suka,pahala kita pun berganda! Ewahhhh....:)



Susu badan penuh khasiat, anak bijak ibu pun ramping!



2 comments:

Syuhada said...

Hye sis..lama tak jenguk belog sis..
rindu nak tgk gelagat Q's Senior & Junior :)Hope ur kids sht2 selalu..

MrsYusofhussain said...

kak, tu akak tgh pakai baju kurung kan..so time singkap baju tu, perut tak ternmpk ke...huhu...sy pun tgh bf anak skang..so tgh dlm process nak korek-korek teknik dari yg pakar la ni...hehe

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading