Tuesday, October 25, 2011

Video: Playgroup @ GBOB Using My 1st Activity Book - Montessori Approach

Kalau semalam Watie kongsikan kebaikan buku My 1st Activity Book - Montessori Approach, hari ni Watie nak kongsikan video yang sempat dirakam oleh suami ketika sessi Playgroup @ GBOB Level 3 (12-18 Months) minggu lepas. Lucky me sebab hubby kerja tgh hari, so he managed to capture the moment using my Ipad. Best plak rasanya bila tgk rakaman ni semula. Nak upload terus ke You Tube pun senang, :) Thats y Watie terus buat entry pasal aktiviti ni untuk berkonsi dengan anda semua. Dah lama sangat rasanya tak kongsi cerita pasal my Playgroup kan. Video yang IKS tu, dah lama Watie dapat dr pihak RTM, tapi tak sempat2 nak hapdet kat You Tube. Insya Allah dalam waktu terdekat ni Watie upload lah. My external DVD tertinggal lah plak kat opis. :) Next week Insya Allah kalau sempat. :)


The book that we use in the Playgroup Class @ GBOB

Video yang anda lihat ni adalah sebahagian aktiviti yang kami lakukan dalam kelas Level 3. Memang best sgt tgk all the kids kemain comey bawak buku pergi sekolah kan? Yang paling best, bila Mommy2 bagi komen, anak2 kat umah pun siap amik handbag Mommy pastu pretend to do all the action yang mereka belajar di kelas. So cheeky! Tu lah Watie selalu kata, all babies are genius! They're all GREAT IMITATORS. Ada yang siap jadi "Techer" bila kat umah. Parents plak yang kena jadi anak murid! Kui ku kui.. Tergelak2 lah Watie dgr Mommy2 citer dorang kena berlakon jadi anak murid bila kat umah tu ha. Happy sgt sebab nampaknya kelas Playgroup ini berkesan dalam meransang minda anak masing-masing, menjadikan mereka lebih berdisiplin, berketrampilan, pandai bergaul dan tidak lupa semakin bijak! 

At the same time, Watie rasa kesian jugak untuk mereka yang tinggal jauh dari Klang Valley, sebab selalu terima komen yang they really want to join GBOB kalau dekat. Tanya ada cawangan ke tak, ada plan tak nak bukak cawangan and so on. Well, Insya Allah perancangan ke arah itu ada, that is my next year plan under Licensing Program. Sesiapa yang berminat untuk membuka kelas Playgroup like GBOB di kawasan atau daerah masing-masing, bolehlah menyertai Licensing Program GBOB ini. Watie takmo cerita lebih lanjut sebab segalanya dalam perancangan. Masih terlalu awal, cukuplah Watie katakan perancangan ke arah itu memang ada.:) I have to make sure mereka yang berminat untuk menjadi rakan niaga GBOB adalah mereka yang benar2 ingin menjadikan kerjaya ini sebagai sesuatu kerjaya yang tetap, bukan kerja part time, sebab ia memerlukan kesungguhan, keberanian, dan rasa tanggungjawab untuk memberikan yang terbaik untuk anak-anak kecil ini. Well, we're teaching the "genius" babes.. hehehehe. Watie nak kena pastikan all the Teachers are capable of creating the fun environment in the class and know why we're doing such activities.

Okeh, enuff said about the Licensing Program.:) Another reason why Watie nak share this video adalah untuk memberi idea kepada para ibu-bapa bagaimana bermain dengan anak mereka di rumah, selain itu, bagi mereka yang telah pun menyertai Playgroup @ GBOB, bolehlah menunjukkan video ini kepada anak, so that they feel excited dan akan cuba meniru gaya-gaya ini di rumah, dan bila sampai di kelas Playgroup, mereka akan lebih teruja. Teringat kata-kata Mommy Aleesya, bila kat rumah, Mommy Aleesya ajak Aleesya main this activity using any bag yg dia sempat grab pada waktu itu dan hasilnya?? Wonderful! Sebab bila di kelas, Aleesya sangat enjoy. 2 minggu sebelum itu, Aleesya  banyak menangis  sewaktu di kelas mungkin kerana baru baik sakit & ada minggu2 yg tak dapat hadir, (sebelum sakit, she was a very happy toddler in class) dan menurut ibunya lagi, selepas baik dari sakit, Aleesya seolah2 berubah dan cepat cengeng bila tak dapat apa yang dia kehendaki. Tumpang gembira bila lihat ada perubahan pada diri Aleesya. Memang gerun juga bila dengar Mommy dia beritahu tentang kekerapan ke hospital dalam tempoh satu bulan sebelum ini, mana tak phobia anak kecil itu, Pity Aleesya. Syukur dia dah sembuh dan harapnya akan kekal sihat. :)

So Mommy, jgn lupa tunjuk anak genius anda video ini okay. And dont forget to put some comments on the feedback after they watch it! :) Another thing, - dont forget to enjoy the moment! :)

Anak-anak genius saya di Playgroup @ Genius Baby On Board. :) Tergelak bila saya tgk they tried to imitate my action - marching sungguh2 yo! :) Hahahahaa.. So cute!


Sebelum Watie terlupa, Pendaftaran dan sessi Trial untuk Level 2 (6-12 months) di buka sekarang. Dah ramai student yang Level 2 naik ke Level 3 (dah graduate you! Hehehhe..) dan student Level 2 dah tak ramai, so pendaftaran baru akan dibuka untuk mereka yang berminat menghantar anak mereka ke kelas Playgroup @ GBOB ini. Kelas akan diadakan pada setiap hari Ahad @ 10 am. :) Jika berminat untuk mendaftar atau menghadiri sessi Trial, bolehlah hubungi Watie dengan kadar segera. Kelas akan bermula selepas hari raya Haji. :)

post signature


post signature


No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading