Sunday, September 12, 2010

Lewat 2 hari ..Salam Lebaran Dari Kami :)

Adoi.... dah raya pun.. hari kedua baru terhegeh2 nak menaip entry nak ucap Selamat Hari Raya kat kengkawan blog, tak senonoh btol si Watie nih tau ...:P

Maaf yerk kengkawan semua, few days before Raya, aku jarang bukak Lappy, kalau bukak pun, kejap2 jer, tak sempat nak ngadap lama-lama, nampak jer online padahal bukannya ada depan Lappy.. wat habis karen jer kan .. macamlah TNB tuh aku ada share!! Hhuk hukk..tu yg tak berupdate tuh .. hehehe ..lagipun, ada banyak perancangan selepas raya yang aku kena siapkan, termasuklah Open Office & pelancaran Genius Baby Resources... Hmmmm.. nak jemput suma nih .. nanti aku wat entry khas okeh ..:)

Hmmm..jangan jelesss, muat lagi tau we all duduk 1 kerusi walaupun dah nak masuk 5 tahun kawin ...wakakakaka...!

So, di Hari raya kedua nih, pukul 1 pagi, walaupun mata dah rabak dan penat, aku gagahkan diri update yg blog nih sebab anak-anak tgh tidur, dan aku pun amik kesempatan nak cek balik presentation CRONY yang aku buat masa aku kerja dulu. Sebabnya???? Adakah kerana aku nak kerja balik kat CRONY??? Hhehehhe... Wahhh... baru bukak kedai takkan nak tinggal kot? Hhehhee.. nahe..nahe .. bukan sebab tuh ...:)

Sebabnya, sehari sebelum raya, CRONY punya Mktg Manager sudah call aku dan mintak aku buat training pada Malay & Indian Leaders & Dealers hujung bulan September ni. They really insist, in fact dah few months dorang ajak tapi aku bz dengan my new office renovation, so tak dapat nak chat tru Skype. Alhamdulillah, CRONY Mgmt still trust & believe that I am the best person to talk about CRONY & do all the training to all Malay & Indian Leaders. Dorang nak buat kat A Famosa for 2 days 1 night & aku kena buat Product Training & Sales Training. Nak kata susah tak lah jugak sebab aku dah pernah buat, cuma nak kena refresh balik all the info & polish the skills, brush up sket sana sini ..:)

Me with my beloved Irfan.. budak gemokkk yg dapat puasa sebulan penuh hokayy.... Gud boy! Siap cakap "Ati kena bagi Irfan 30 hengget sebab Irfan puasa penuh". Aku pun jawab, "Yer ker? Alamak, Ati ingat nak bg 50 hengget, Irfan mintak 30 jer? Lagik bagusssss" Hhahahaha... Sian adik aku... jujur jer budak nehhh...

Aku setuju sebab selain dari bayaran, they will provide a room untuk aku satu family coz aku bgtau awal2, aku kena hangkut anak2 aku sebab Zayra breastfeed, so if u nak i datang buat training, then u must consider this. Alhamdulillah, they understand & boleh bagi bilik. Nasib baik dekat jugak..kalau jauh, risau gak nak pergi ..:) So, aku pun merajinkan diri utk dig up balik all the presentation & kena touch up sket kasik cun .. Presentation gua dah berlapuk beb .. tak up to date langsung gambar2nya .. aku tak suka ..hahaha.. nak kasik power baru best acik membebel noks ... Hmmm... 5 jam okeh gua punya session ..sib baik after raya, kalau puasa, mau cirit gak aku! Wakakakak...

Raya tahun nih, aku taklah bersungguh-sungguh sgt, ala kadar jer, more to anak-anak sebab lepas Raya ada banyak agenda menanti, so my mind dah bercabang-cabang, takleh nak fokus sgt on Raya. We all pun tak balik Singapore, setakat raya kat KL jer.. so taklah sibuk packing macam nak pindah jer kan .. like last year ..mak aiii... 3 hari aku sibuk packing ..time tuh anak baru sorang .. ni dah dua .. kalau aku balik S'pore, agaknya mahu seminggu pack jer kan! Hover mak noksss... hahahahha..

Happy family @ umah Nek Mi. Daddy hensem sgt ker Zayra??? Yang kakak Q tuh muka terkejut pehal nak? Mentang2 camera murah jer..hahahaha

Yang bunguksnya tahun nih (sebab dah hari kedua. so leh ah citer pengalaman raya .. hahah), aku boleh terlupa nak amik kain baju kurung aku yg ditinggalkan kat opis!!! Aku dah tempah baju nursing kurung yg cantik & best serta selesa kat my business partner - Nursing Kurung Bling Bubbies, ada sket alteration nak buat kat bhg dalam tuh, so, aku bglah bhg atas jer utk repair. Bila nak amik, hubby just bawak balik baju & kain tertinggal kat opis, esok dah nak raya, hmmmm..malas nak patah balik opis, sudahnya hari raya pertama, aku pakai baju "Made In Bandung" yg color ala2 hijau lah ... hahaha..sib baik matching anak-beranak.. Hover tau ..siap ada labuci2 lagik..sib baik tak tajam, kalau tak pity my Zayra... :( Yg tak sangka tuh, boleh pulak aku muat baju tuh! Aku ingat tak muat, sebab sejak beli setahun yg lepas, aku tak pernah pakai sebab dah mengandungkan Zayra time tuh .. maknanya, aku dah kurus lah yerk! Hhahaha.. Perasan .. perut gemok ngaku jer ah Watieeeeee ... wakakakak..


Me & Zayra with Nenek, camera aku tah mana hilang, pakai hp pun jadik... hehehe

So, di kesempatan ini, rasanya tak terlambat aku nak ucapkan Selamat Hari Raya pada semua keluarga, kawan-kawan sekolah, kawan-kawan-kawan uni, kawan-kawan kerja, kawan-kawan blog, my follower, my silent readers, business partner, rakan-rakan perniagaan dan semua yang mengenali kami sekeluarga . Dengan hati yang tulus ikhlas dan rasa rendah diri, kami ingin mengambil kesempatan meminta ampun dan maaf kalau ada tersalah dan terkasar bahasa sepanjang perkanalan kita, sepanjang kita melakukan transaksi perniagaan mahupun semasa kita berborak sakan. Maybe ada yg terkasar bahasa dan ada yg terkecil hatinya, ampun maaf kami pinta ..:)

Semoga Lebaran kali ini membawa seribu erti dan keinsafan pada semua ..:)

Salam Aidilfitri,
Watie, Saiful, Qarissa & Quzayra ..

No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading