Thursday, September 2, 2010

Little Reader Chinese Is Coming To Malaysia!

The Box

Berita baik untuk peminat-peminat Little Reader seantero dunia! Little Reader Chinese Add On Pack akan tiba di Malaysia tidak lama lagi. *mode excited*

Now, its easier to teach your baby Chinese..Selain dari bahasa Arab, I always wanted to teach my baby Chinese - Mandarin to be exact. Bahasa Arab atau mengaji tuh kita leh ajar sebab kita memang tahu kan, tapi Mandarin ni susah sket sebab kita pun tak pandai cakap. Macam mana nak ajar? Silap2 anak kita ajar kita balik. Haru toll.. Tu lah aku kalau boleh nak my babies tahu bahasa Mandarin, at least dia tahu cakap, jadi dah besar nanti senang sket aku nak ajak dia gi China shopping barang. Wakakakaka...ada agenda rupanya mak Q's neh! Sabau jerrrr....:P

The Set

Memang aku akui, kalau kita dah besar, nak-nak dah 2 kali meneran baby kan, memanglah urat2 memori tuh putus semua. Susah btol aku nak belajar bahasa ni tau. Tensen dowh .. Siap ada Traditional Chinese dan Simplified Chinese pulak tuh. Orang M'sia katanya banyak guna Traditional Chinese, tapi dah mula ke arah Simplified Chinese, memandangkan mainland China memang gunakan Simplified Chinese neh dalam pertuturan harian. So, haruslah kita guna jugak Simplified Chinese, nak-nak sesapa yang rasa nak ke China for shopping atau business. Senang nak mintak diskaun dan susah kena tipu okehh...

Dalam Little Reader Chinese nih, ada 2 jenis pertuturan, Traditional dan Simplified Chinese. Kita leh pilih salah satu, tapi aku cadangkan pilih Simplified Chinese. Yang bagusnya Add On Pack nih, sama seperti LR English, dia gunakan 3 suara iaitu lelaki dewasa, perempuan dewasa dan kanak-kanak. Suara2 nih pula sangatlah jelas dan mudah di ikuti, suara yg dibawa khas dari mainland China neh ...hehehe, so mudahlah kita mengikutinya ..:) Personal opinion - aku rasa mudah sebab sangat jelas berbanding dengan apa yang aku pernah dengar dan download sebelum ni. Untuk baby or toddlers, dah tentulah lebih mudah berbanding kita yang dah kertu ni kan. They learn it without effort pun. Sakit lak hati aku tgk Q sekali dengar dia leh terus ikut apa yg Cina tuh cakap kat LR, yang aku nih terkial2 duk ulang2 dua tiga kali semata-mata nak pastikan accent aku betul (kononnya ...hahahah) ..Dia rilek jer dude, mmg langsung takder effort ..caittt...napalah bapak aku tak htr aku skolah cina dulu .. kalau tak mesti aku dah power skang ..ni rasa cam bertanding ngan anak sendiri, dah confirmlah aku kalah .. hu hu ...sabar jer!

The Curiculum

Little Reader Chinese Pack ni juga HANYA BOLEH DIGUNAKAN BERSAMA LR SOFTWARE, so kalau korang tak beli software nih, harap maaf yerk, mmg tak leh guna. Manalah tahu ada yang nak beli LR Chinese Pack jer kan .. mmg tak dapek nak nolong yeoppp.. Kena dapatkan the software 1st, then only leh guna LR Chinese..:)

Memandangkan aku pun tak reti Chinese, secara jujurnya, there's nothing much that I can do, memang aku pun belajar bersama2 Q nampaknya ..100% jadi student balik. Hehehe..Ok ah tu kan .. aku dah belajar few words yg simple2 cam action words dan anggota badan .. rupanya EAR tuh bunyi lebih kurang sama jer dalam Mandarin .. hahahaha.. cuma accent tuh dia enhancekan sket ..wakakkak..si Zayra pun suka tengok, dah pandai demand baby neh .. Tak kesah English or Chinese, habis jer file dimainkan, kalau aku lambat bukak file lain, alamat kena bebel lah.. hu hu ..

In terms of price, aku pun lum tahu lagi harga kat Malaysia berapa, nanti kalau dah tahu, aku akan inform kat blog, web dan FB kay ..:) Sesapa yang nak Free Trial untuk LR Chinese nih, boleh ah klik link di bawah, jadi member dan download the Trial Pack okeh ...:) Again, as i always said, jgn lupa pulun kaw2 tau!

http://www.brillkids.com/ra.php?18287

The Lesson Planner

Sapa yang dapatkan LR & LM software ni, bolehkan hubungi aku coz my company Genius Baby Resources adalah authorised dealer untuk this software for M'sian market. Selain dari Trial Free Pack, kalau nak aku demo the whole software, how it works atau nak tgk the hardware (flash card, story book, presentation binder and so on ..) leh ah kita wat apointment atau jumpa kat my opis..leh lepak2 lelama dan borak2 kan ...:)

Loves,


2 comments:

h4ni3 said...

wow.. menarik ni
memang slalu terpikir nak budak2 tu blaja mandarin
darah cina dah ada.. tp takde org nak ajar pulak. MIL yg cina tu pun tak lupa camne nak cakap cina..huhu

Watie Aziz said...

Hani, mmg best yang ... Q dah pandai sebut few words in few hours jer ..kejap je dia tangkap words tu ..i yg terkial2 nak menyebutnya ..hahahaha...

sayangnya u ada darah Cina tapi tak praktik kan ..kalau refresh back agak2 leh ingat tak?

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading