Monday, October 11, 2010

Pendaftaran Playgroup @ GBOB Kini Dibuka!

Hi Friends,

I wish to inform that the registration for Playgroup is now open! Insya Allah, kalau tiada aral melintang, kelas akan dimulakan by early November 2010. There are few classes tapi buat masa nih, hanya kelas-kelas for this particular age sahaja yang akan dibuka. From time to time, I will announce if ada any class untuk umur2 yang berbeza okeh ..:)

Kelas Playgroup yang akan dibuka pendaftarannya ialah kelas for :

0-6 Months Age: Stimulation & Play Class For Mummies & Babies

dan

2 - 4 Years: Playgroup For Your Toddlers.


Info Mengenai Playgroup ini:

For 0 - 6 months : This is the most important time for you to connect with your baby, to stimulate all of the senses dan memastikan seluruh deria bayi berfungsi dengan baik. The earlier you start, the better. You will understand your baby more & segala aktiviti yang bakal dilakukan akan menjurus kepada stimulasi terhadap deria-deria bayi dan persekitarannya. Pengukuhan otak kanan juga akan dilakukan dalam sessi playgroup ini. Tempoh masa kelas adalah 45 minit untuk satu sessi.

For 2-4 years: Ketika ini, anak anda sudah aktif dan ingin meneroka sesuatu yang baru. Perjumpaan dengan rakan-rakan sebaya akan meningkatkan interaksi sosial mereka. Untuk Playgroup 2-4 tahun ini, selain dari merekacipta program sendiri khas untuk kanak-kanak ini , pihak Genius Baby On Board juga bekerjasama dengan syarikat AlimKids Consultancy di mana kami turut menggunakan modul khas yang dikeluarkan oleh AlimKids Islamic Playgroup dalam kelas & program kami. Ia merupakan satu program khusus yang menerapkan nilai-nilai Islam melalui aktiviti "structured play". Di dalam Playgroup @ GBOB ini, ia terbahagi kepada Play Class, Music Class & Simple Art Class. Ini bermakna anak anda akan mendapat faedah 3 dalam 1 di dalam Playgroup ini. Tempoh masa kelas adalah1 jam untuk satu sessi.

Student in each class:

0- 6 months: Minimum 1 pax (1 Mummy & 1 Baby) to a maximum of 6 pax (6 Mummy & 6 Babies) in each classes. Di waktu ini, interaksi yang lebih penting adalah antara ibu & bayi untuk menstimulasi mereka sebaik mungkin, jadi jumlah bayi yang menyertai Playgroup ini bukanlah keutamaan. Sekiranya terdapat hanya satu ibu dan bayi dalam satu-satu kelas, ia masih boleh dijalankan seperti biasa.

2-4 years: Minimum of 3 students with Mummy@ Daddy to start the class. Maximum of 8 students per class. Memandangkan this Playgroup adalah untuk meningkatkan interaksi sosial kanak-kanak selain Play & Learn time untuk mereka, minimum pax of student diperlukan supaya objektif kelas dapat di capai.

Yuran Pendaftaran & Kelas:

Yuran pendaftaran adalah RM 150 setahun. Di bayar ketika pendaftaran dilakukan dan anda akan menerima:

  • * Sehelai T-Shirt (for your child)
  • * Sticker kereta keluaran khas Genius Baby On Board
  • *Diskaun 5% untuk semua produk pendidikan dan permainan di GBOB (kecuali pakej Little Reader & Learn By Art Programme) untuk tempoh setahun.
Yuran kelas: RM 35/Class (for any age of Playgroup). Dibayar untuk 4 kelas sekaligus (1 bulan) iaitu RM 140 sebelum kelas bermula. Perlu di habiskan dalam tempoh 6 minggu dari tarikh pendaftaran/kelas pertama. Pembayaran untuk bulan kedua dan seterusnya boleh dilakukan sebelum setiap kelas yang baru bermula.


Cadangan Bermulanya Kelas:

Minggu pertama bulan November 2010. Setiap hari Sabtu, pukul 10 am- 10. 45 am untuk Playgroup 0-6 Months dan 12.30 noon - 1.30 pm untuk Playgroup 2-4 tahun. Sebarang cadangan untuk perubahan masa, boleh diberitahu pada Watie okeh ..:)

How To Register @ Any Question?

Boleh emel terus pada Watie di alamat geniusbabyonboard@gmail.com atau call 016-20 333 40. Bgtau info anak, which class yang uols nak register dan once dah cukup korum (untuk Playgroup 2-4 years), I will annouce it here ok.

So, thats about it, kalau ada any question atau nak maklumat lanjut, dont hesitate to call me kay. Feel free to call & I will be happy to assist uols.. :)


Welcome to GBOB Playgroup,

No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading