Friday, January 21, 2011

Testimoni: Another GBOB Happy Customer!

Alhamdulillah, pada cuti Thaipusam semalam, saya rasa seluruh KL dan Selangor bercuti kan? Tapi saya tak cuti. Pagi-pagi saya dah keluar berjumpa dengan Iera, yang saya kenal di RHB Seksyen 18 Shah Alam. Citer sket pasal Iera nie, asalnya saya ni customer dia. Saya buat Easy Loan di RHB Seksyen 18 Shah Alam. Punyalah senang nak wat loan tuh, kalah wat pinjaman ngan Ah Long dowh, hahahah..sampai rasanya cam tak appreciate plak bila dapat duit. Nanti ada kesempatan saya share pengalaman saya buat loan ngan RHB ni. Tengah Iera setelkan pinjaman saya tuh, saya borak-borak ngan dia. Masa tuh Qarissa pun ada, dia nampak lah si kenit tuh kemain becok tapi sepatah haram lah tak paham kan. Q bebel-bebel sorang-sorang & Iera kata, dia punya accent pelik sket. Wakakakak..memang pun, Q kan mat salleh tak jadi. Tu lah accent hoverr! So, bila borak2 pasal Q, terkeluarlah cerita pasal GBOB. Saya bgtaulah saya kerja apa, buat apa, bisnes kat mana dan sebagainya. Sudahnya, Iera plak excited nak tau pasal GBOB. Ekekkeke.. Pendek cerita, weekend tu, Iera datang my Playgroup bawak Danish yang bulat tuh for Level 2, dan lepas tuh, dia nak jumpa saya lagi untuk consultation on product. Dia tak dapat datang weekend nih ke Preview LR, jadi saya jumpa dia kat KFC Setia Alam, buat presentation dan she love LR so much & bought it for Danish! Saya bukan bawak LR sahaja, saya bawak different product of ECE Series, explain dan terangkan satu-satu biar Iera jelas. And of course & obviously, LR is the best investment lah kan ..:)






Yang baju kelabu di sebelah saya itulah Iera. Anak dia kemain gebu nama Danish! pandai betul makan Mash Potato KFC tau!

Lepas saya jumpa Iera, saya terus ke pejabat sebab petangnya pula cust saya Wawa nak datang buat lawatan ke GBOB. Wawa tau tentang GBOB from Majalah Pa&Ma. Sementara menunggu kedatangan Wawa, sempatlah saya berblogging sekejap. Gigih betul nak berblog sekarang .. hehehe.. kalau boleh satu hari nak buat 2 entry, dan semuanya schedule entry. Satu pagi at 8.45 am, dan satu lagi around 1.45 pm. Ekekeke.. Tu lah aim saya, harap-harap dapat kekalkan momentum dan ada banyak idea serta cerita nak kongsi dengan semua yang melayari blog ini.

Tengah-tengah godek2 Lappy tuh, tetiba satu message masuk ke inbox FB saya. Saya pun jenguklah kejap FB tu, dan alangkah happynya bila satu customer saya iaitu Zahratul Muna bagi message menceritakan perkembangan anaknya yang sudah pandai "membaca"!. Siap tulis dan tanya saya samada saya ingat dia lagi tak? Hehhehe.. mestilah ingat, saya call dia masa dia nak beli YBCR tu dan borak nak dekat 45 minit kot? Hahahha.. Takkanlah lupa kan..Insya Allah, saya ingat semua client saya cuma sometimes nama jer saya kurang ingat tapi kalau pernah jumpa muka Insya Allah boleh ingat. Tapi kalau nama cam luar biasa sikit, saya senang hafal. Hheheh.. Luar biasa maksudnya macam jarang org guna la... cam cth Zahratul Muna tuh tak ramai nama org cam tuh kan ..so saya leh ingat ah ..ehehhehe .. untung erk nama unik2 ni? Nama anak saya mesti ramai yg senang ingat - Rania Qarissa Rizal & Rania Quzayra Rizal a.k.a RQR ...Hhehehhe ..:)

Inilah budak themok yang buatkan mak dia banggaaaaa sangaatttt! Gambar ihsan FB Muna yang saya rembat senyap2 ..Shhhhhh

Bila baca msg Muna, saya rasa happy, bangga dan terharu bercampur baur. Memang indah sungguh perasaan bila kita dapat bantu orang in any way kan? Bila mak-mak ni semua dapat lihat sendiri "kegeniusan" anak mereka, semua jadi excited dan macam tak percaya, rasa cam nak nangis pun ada, nak sujud syukur pun ada kot? Hheeh..dan yang paling best, dorang tak lupa kita sebagai orang yang memberi kepercayaan dan memperkenalkan produk2 yang bagus dan berkesan untuk digunakan. Mereka msg saya dan berterima kasih di atas segala consultation yang saya berikan. :) Alhamdulillah, terima kasih setulus hati saya ucapkan. Anda sebenarnya membantu meningkatkan kredibility saya di mata masyarakat. :) Tq so much ..:)

Ni pun saya "curi" senyap-senyap dari FB Muna...Jgn marah yerk yang ..akak pomot anak hang dalam nih! Eekkeke..Comeynya Alya nih ...geram tgk muka dia! Hhehehehe

Walaupun Muna belum berkesempatan membeli Little Reader, saya memperkenalkan Muna dengan produk YBCR, yang harganya murah banyak berbanding LR. YBCR ini tidak seperti LR. Ia boleh dibeli secara berasingan, satu demi satu, tapi tak complete lah kan kiranya. But, daripada tak beli langsung, dapat beli satu pun jadilah. Takkanlah sebab tak mampu beli LR dan nak tunggu ada duit baru nak beli, in the mean time kita takmo ajar atau main-main a.k.a belajar dengan anak kan? Sebab tuh ada YBCR sebagai backup.  Itu yang saya sering beritahu pelanggan. Saya sedar dan tahu tidak semua orang mampu untuk membeli LR. Sebab tuh saya bg option yang lebih murah. Cuma satu pesan saya, walaupun beli YBCR, kalau ada duit lebih yang kita dah tepikan untuk pembelajaran anak, jangan lupakan LR. Please think about it dan cuba dapatkan juga. Kerana LR menawarkan apa yang tidak dapat ditawarkan oleh produk-produk lain yang ada di pasaran buat masa kini. Nak tau lebih lanjut, nanti masa Preview Ahad ni saya cerita lebih lanjut okeh!

Ni lah set YBCR yang Muna beli ..:)

Meh kita tgk apa yang Muna kongsi dengan saya di inbox FB saya ni ..:) saya kopipes apa dia tulis okeh, senang uols nak baca..:) Sekali lagi, terima kasih Muna, kerana PM Muna sememangnya menceriakan hari akak sempena Thaipusam ini! :) Love ya ..Keep it up okeh! Momentum harus daBOMMMMM!

Salam kak, Sihat ke??
Anyway,sy nk ucap tq banyak2 kat akak pasal tunjuk ajar flash kad kat sy..wlaupun dalam tepon je.Ingat x,sy ada beli flash card kat akak??(harap2 ingat)..hehehe..Pastu mlm tu akak call sy ,lama gilerrr kita borak.
2 bulan lepas kot sy beli..( x ingat)..
Nak dijadikan citer..anak sy Alya tu kan..baru seminggu dh boleh ke depan..mlm td kat kul 11 lebih la..dia tak nak tido..sy try test la main flash card tu..excited la..sy tunjuk word smell,knees,star,hand,1 lg lupa plak...tp 5 jelah kad.Then,sy letak jauh skit smell & knees tu..konon nak suh la dia ke depan..sy sebut la knees ..Ya allah!! dia g ke depan dan capai word tu.
Punyalah excited..tp cam tak caya..
sy buat lagi sekali..ubah kedudukan smell dgn knees ..ubah gak tempat..(saje bg dia pusing2 ats katil)..sebut smell plak..dia laju ke depan amik smell..3x sy try..sebab cam tak caya.
kali ke 4 baru sy rekod tp x lama pun .Alya lambat skit ke depan 6bulan 2mggu baru dia dh start kedepan.Tp betul la kak..sy tak tau nak ckp apa..nk nangis pun ada..hepi pun ada..bersyukur sangat2.
Panjang lebar plak karangan ni..apapun terima kasih sgt2 kak..atas tunjuk ajar dan perkongsian ilmu dr akak.semoga akak berjaya dunia dan akhirat.Kem slm peluk cium kat zayra tomey.. 
hi yang, lor ... mestilah kenal ..takkan lah tak ingat .. akak leh ingat gak client2 akak suma lah yang ..:) hehehheh...wahhhh? really ??? happynya akak dengarrrrr! seeee...i told u! all babies are genius tau!!! u just have to believe them! syukurnya akak rasa sebab dah berjaya buktikan kat muna yang baby memang genius! yeay! semua baby punn sama yang.. bukan anak akak sorang jer, anak orang lain pun genius, janji kita percaya dan bg peluang pada dorang, insya allah anak kita akn buktikan! tahniah pada muna sebab percaya pada anak dan tak jemu "bermain a.k.a belajar" dgn anak ..now u know what to do bila boring2 tak tahu nak wat apa kan..? instead of bg mainan tak tentu hala tuh, bg flash card lagik bagus .. :) tu baru YBCR tuh .. belum LR ..silap2 kalau LR, hang kena beli Lappy khas utk Alya! wkaakkaka..kopak duit hang (tapi berbaloi...) sebab nanti Alya asyik nak kacau lappy atau computer u jer! kekekeke..

tahniah again yang ..:) akak nak save, copy dan masukkan ur testimoni nih dalam blog ok! share ngan orang lain .. another client is satisfied with my service! yeay! tq dear ..:)




nnti sy tag video tu..klu berkesempatan...hari biasa sy keje..tp tiap2 mlm ada lah sekali (3 round main f/card tu)..siang Alya duk umah MIL.MIL memang tak reti nk main f/card ni ..siang2 sepupu alya (5thn) kongker tgk kartun wlupun pernah gakla pasang cd tu..dia kata boringla..memang takde can nak pasang cd tu.Mlm n weekend jelah alya dpt tgk..kadang2 laugh n learn baby brainy tu,gogos..ybcr la..tukar2.

tu la insyallah ada bajet lebih sy nak rembat LR tu...tq kak.tq..tq..tq

Yer, saya sangat happy dan bersyukur, dan saya berharap saya akan menerima banyak lagi testimoni ikhlas seperti ini dari para ibu bapa yang sudah mendapat, melihat dan merasai sendiri manfaat dari apa yang saya kongsikan selama ini. As I said in my previous entry, ia bukanlah disebabkan keuntungan semata-mata, ia lebih dari itu ...:) 

post signature

post signature

No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading