Friday, September 4, 2009

Cara Paling Mudah Menguruskan Badan!

Yer, aku nak bg petua mudah untuk wanita @ lelaki di luar sana yang ada masalah nak kuruskan badan. Tak kesahlah dah kawin ker belum, dah ada anak atau tak. Kalau korang rasa berat badan cam dah naik mencanak-canak, maka bolehlah korang memulakan aktiviti dalam video ni sekerap mungkin. Kalau takder anak sendiri, korang rembatlah anak jiran korang dan ajak dia main sesama. Tapi pastikan lah anak korang atau anak jiran tuh pandai lari sket-sket, tapi jangan laju sangat. Kalau terlebih laju, dah jadi macam marathon plak kang ..Pengsan pulak korang kalau mengejar kang. Sesia jer masuk spital sebab pengsan kepenatan. Wakakakka..

Ready to play hide & seek with Daddy!! Di garis permulaan tuh...

Actually video ni adalah antara aksi-aksi Qarissa sewaktu bermain dengan Daddynya yang sempat aku rakamkan. Memandangkan aku dah kurus (wah ..perasan plak...), maka aku setakat agah-agah jer lah selama nih.. lagipun, aku kan dah tak larat nak main kejar-kejar. Hehehe..Daddy Q yang selalu main this game dengan puteri kesayangan dia nih. Tapi Daddynya tak sungguh-sungguh pun kejar.. tgklah video nih ..eksen jer lebih. Camner perut Daddy tuh nak susut? Wakakakak...Yang makin susut aku tgk, si Qarissa lah, sebab dia yang hover berlari sana sini satu rumah. Siap gelak-gelak gatal lagik..Bukan lah main seronok everytime Daddy dia ajak main this game. Sampai aku cuak dia ngigau memalam kalau dah seronok sangat. Hhehehe...Dah jatuh-jatuh pun siap bangun balik...Punya excited!!

Tgk lah tuh..gelak bukan mainnnnnn...!Siap tepuk-tepuk tangan...

Kalau korang tgk dalam video nih, si Qarissa ni siap tepuk-tepuk tangan, pusing-pusing satu rumah sambil berlari-lari anak..dan sebut-sebut "Daddyy...." sabar jer haku...anak manja!!! Qarissa memang manja sket ngan Daddy dia lately sebab kengkadang Mummy dia takmo layan. Wakakaka... saja mummy nak dera Daddu amik alih tugas Mummy. Hehhehe..Yang paling best, korang leh tgk Qarissa guna sign languange "MORE" bila dia nak main lagi. Dia tak puas lagi nak main, siap bg that sign to us saying that she want more. Hehhehe.. Aku nak habiskan the game tapi suddenly dia bg that sign languange, teruja plak aku. Memang aku ajar Qarissa guna sign languange macam "MORE" & "EAT" & dia memang paham serta ikut that sign languange.

Muka letih pas main ngan Daddy ..Daddy happy sebab dia tak penat pon!! Wakakakka..

And she look more cuter bila dia gelak FAKE giler hokay!! Aku tak pasti awat dia wat gitu tapi memang FAKE tak hengattt..sampai aku pun tergelak sama. Ntah sapa ntah yang dia nak impress aku pun tak tahu. Siap buat aksi jenguk-jenguk kepala, senget-senget kepala dia mencari mana Daddy dia sembunyi...Hheheheheh..lepas dah penat, aku pun cakap "Bye - bye", dia pun wat that action, siap action nak muntah, tu lah aksi dia lately, suka action nak muntah, hehhehe... nak ikut Mummy lah tuh .. ko ingat syok sangat ker nak muntah nih? Hmmmm..sabar-sabar nak oi, ur time will come... lama lagi... Wakakakaka...

Anak manja Daddy..

Then, the syahdu part, bila dah nak habis, aku suruh dia hug Daddy dia, Daddy dia pun panggil Q sambil suruh hug, she ran to her Daddy and give him a big hug!!! Wahhhh...bangganya kan bila anak kita kejar & hug kita? Hilang semua penat lelah bekerja. Hehhehehe... Sebab tu lah, bila Qarissa kejar aku, paut kat kaki aku sambil hug badan aku, aku rasa sayu sangat, rasa bangga & seronok jadi ibu bercampur-baur semuanya ... she really know how to make my day tau! Tq Qarissa Darling...Mummy loves u so much sayang :) I know u will be a good sister kan, yang garang dan very protective..I can really see that value in you my dear ...:)

Q: Penat ah pewuttt Icha gelak tau Daddy!! Cramp ah pewuttt Icha nih....!

Oklah, meh kita layan this video & tgk aksi Q ok... Sesiapa nak kuruskan badan, leh buat this aktiviti tapi jgn ngelat macam Daddy Q, dia tak lari pun....dia malas ..hahahaha..anak dia jer yang semangat lari ..mana anak tak kurus??? Hheehehe... korang kena lari sama kalau nak kurus tau!!!

Video Qarissa yang suka bangetttt main kejar-kejar ngan Daddy...

My Darling Qarissa is the Best!

16 comments:

Haiza said...

hahaha cute la Qarissa ni..tapi cian dia...dia yang lari beria2 tapi daddy dia ngelat....ekeke...ni namanya cara nak menguruskan anak ni....daddy ngan mommy maintain perut buncit(hahaha mommy memang dah 'buncit' dah tu..takleh lari2 dah)...tapi part nak start tu si Q siap bebel2 jampi serapah lagi..menyembur2 bagai....hehehe

Fid said...

kalu aku kejar anak aku mau aku pitam terus...lajussss....
gemuk2 di a tu leh dia LARi satu tasik shah alam......
bukan jogging lari...kelam kabut mak pak dia yg lemak tepu bertan2 nih

elya said...

bagusss tu tuk kurusss..tapi klo sambel kejar2 ngn anak kiter..anak cara yg lagi efective..mestiii lagi bnyk terbakar kalori..:D jum visit my blog

BabyIntan said...

Aktiviti yg biasa di buat dari dulu spi la ni pon still gak bekejar-kejaran ngan arissa but den tak kurus pon...ekeke. Fav akitiviti dia di rumah!

Suke sgt dengar Q gelak, very funny...mmg budak2 kalo main kejar2 nie diorang suke sgt kan...dia kejar kita pas tu kita kejar dia balik...lotih betul!

Pas nie, Q main ngan adik baru lah pulak ye sayang...mesti lebih seronok kan :)

defina said...

wah, mmg sah blh kurus camni...hehe

aku tunggu beberapa bln lg ah nak berembat ngan kashful. skrg ni baru meniarap sn suka tul menjerit2...hhi

isabelle said...

aku bukan nak kata Q cute.
tapi aku nak kata saiful yg cute..sbb siap berposing mcm budak korea dlm gmbr tu...hehehe

Ummi Salsabila said...

hahaha.bestla daddy Q.so fun!!!! bestnye...:)

tgk video dgn aufa ni.die pun suke tgk Q gelak2 & lari2..Q gelak cute!

adianiez AIDA said...

kurus yek?
aduhai watie, aida ni hah 2 org.
anywhere mereka tak bleh dok diam.
bergerak... berlari... bermain... bergaduh... melompat and main hempap hempap satu sama lain. usik itu dan ini.... TAK kurus mcm dulu gaks!!!

aaaarghhh...
nape ia tak apply kat aida ?
sedih nyer.

Watie Aziz said...

Haiza, hahahaa...tu lah pasal...menyembur2 sebelum mulakan senaman .. dia jampi2 supaya daddy dia penat kot...tak yah kejar dia sungguh2 ..wkakakaka...

Watie Aziz said...

Fid ... hahahaha... tu lah pasal..kita yg risau bukan main ..dorang selamba katak jerr kan ...bukan takut apa .. ni kalau si Q dah besar sket ..aku tak tau lah camner nak kejar ..skang pun dah tak larat ..hu hu..

Watie Aziz said...

Elya ... hehehh.. i memang ada Beautiful, tapi sebelum i kerja CRONY...pas i kerja CRONY, i pakai CRONY jer ..tapi pas Q lahir, tak pakai pun ..hehehe..sebab dah kurus coz BF. anak kedua ni tak tahu camner nasib badan i nanti.. ehhee

Watie Aziz said...

Intan, tu lah yang.. i pun suka tgk video tuh tau ...mesti i gelak tgk kerenah dia .. hehehe... tapi i tak larat kejar dah yang .. i tgk dr jauh jer .. hhehehe.. kalau umah kita dekat ..mesti leh jumpakan Arissa & Q, leh drang kejar sesama kan .. mesti best ..Q suka sgt kanak2 sebaya dia datang umah ..dia ada geng nak main ...

tu lah i pun suka gak if dapat anak sorang lagi dekat2 umur, ada geng Q nak main..hehehehe

Watie Aziz said...

naimah, hahahhaa,, tunggulah nanti kashful dah pandai lari ..tak cukup tanah ko kejar kang naimah...wkakaka..

Watie Aziz said...

isabelle, heheheh.. aku pun tak perasan aksi hubby aku gitu .. hahahah.. korea lah sgt yerk...wakakkak

Watie Aziz said...

US, hehehe..mesti aufa rasa nak join jugak kan? thats y dia suka .. memang Q gelak hover dalam nih..siap ada gelak fake yg tak tahaan tuh..w.akakaka..

Watie Aziz said...

Aida, heheheh..tu maknanya ..aida kena tambah sorang lagik... wkakakaka.. boleh ker jawab gitu ...? ehheh..
alahai aida, watie kurus pun sebab BF, bukan sebab ngejar anak pun ..wkakakaka...

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading