Tuesday, January 26, 2010

MBP 1st Gathering @ Tmn Tasik Shah Alam

Happy Family @ MBP Gathering

Walla wei...alhamdulillah, tercapai jugak cita-cita & niat aku & family nak turut serta dalam majlis yang dianjurkan MBP ni ..:) Ni kiranya kali kedua aku sertai perjumpaan para blogger selepas MSK Gathering sebelum nih ..:) Rasa happy sangat dapat jumpa kawan-kawan baru & kawan-kawan lama kat sini ..Bezanya, dulu aku datang bertiga masa MSK gath & aku aktif & participate dalam kebanyakan aktiviti, tapi kali kedua nih, aku datang ber 3.5, hahahaha... dan tak berapa banyak participate aktiviti yang dianjurkan sebab dah tak larat bawak perut...cuma melepak, berborak-borak dengan kawan-kawan blogger & makan!!! Hahahha...

Me & My Sweetheart Qarissa
My Beloved Hubby with Q
Anak Mummy yg sangat baik & behave on that day...

Aku nak ucapkan jutaan terima kasih pada hubby terchenta sebab walaupun dia sakit dan tak sihat hari tuh, dia tetap bagi sokongan pada aku untuk pergi ke majlis nih. Aku dah cuak jugak dan dah terpikir, kalau hubby tak larat, maybe aku terpaksa cancel untuk pergi, walaupun aku excited nak jumpa kawan2 blogger & we all pun ada sponsor perfume PFA for this event, tapi nampaknya hubby menggagahkan diri untuk menemankan aku & Qarissa walaupun sakit tekak, sengal badan, rasa nak demam dan batuk. Tq so much sayang ...I owe u sangat2 ..Love u Daddy!

Special thanks to Daddy Dearie yg masih maampu tersenyum dalam kesakitan..:)

Disebabkan tu jugak, we all sampai lewat sket dalam pukul 9.30 am, majlis pun rasanya dah start sebab bila sampai, nampak semua family tgh lepak dan makan-makan. Masa @ parking, aku jumpa Fatin @ Mummy Emir, so we all jalan sama-sama ke majlis tuh..Bila sampai, aku nampak dah few friends dan dorang pun dah panggil2 we all suh duduk dekat-dekat. Aku apa lagik, bentanglah tikar dan terus lepak bawah pokok. Hahahah.. Then, terus ajak laki aku makan .. Hubby takder selera nak makan, so dia makan sandwich jer . Banyak giler lauk & menu yg ada sampai aku pun susah nak pilih, apa aku nak makan. Sedap-sedap plak tuh.. rasa cam nak tapau bawak balik tapi segan dowhhh.... hahahaha...

Hambek ko....puas makan kan! Sedap2 plak tuh!
Ni baru separuh pemandangan family yg datang memeriahkan majlis..

Qarissa happy sangat, sibuk dia tarik Nor ajak jalan satu taman, ntah berapa kali dia tawaf taman tuh pun aku takleh nak kira . Seronok benar nampaknya.. :) Sempatlah dia main satu game "Pilih Yakult Dalam Pool". Aku siap suruh dia praktis dulu tapi minah nih lebih suka bola dari Yakult. Aku rasa sebab dia dah boring minum Yakult kat umah, so dia tak heran dah ngan Yakult tuh! Just imagine, dia dah sentuh Yakult tuh, tapi dia takmo genggam langsung! Pastu terus tolak!! Haiyooo ini princess.... Hhehehe...

Semangat jer anak aku..tonggek sana...
Tonggek sini...
Tapi yang diambilnya bukan Yakult but BALL! Siap bawak lari lagi ball tu hokayyy!

Aku rasa terkilan jugak sebab tak dapat nak berkenalan dengan semua family yang ada kat situ. Aku ni jenis friendly dan suka berkawan & normally i will start the conversation tapi sebab aku letih & bila mengandung, memang lembik sket, so memang aku tak larat sangat nak berjumpa dan berborak dengan mak-mak kat situ. Most of it, memang kawan-kawan yg aku dah kenal kat MSK Gath & jumpa masa opening caremony SaraKids dulu. Kalau kawan blogger yang dah kenal kat blog tapi baru 1st time nak jumpa, aku sempat jumpa Haiza @ Mama Damia, Momma Mia & Jiey @ Mummy Rayyan jer rasanya. Yang lain memang aku tak berapa kenal, so aku setakat senyum-senyum & say hi jer...rasa bersalah jugak sebab sejak preggy, memang aku dah lama tak jengah blog kawan-kawan, aku pun jarang update blog so memang agak ketinggalan lah lately ..lepas dah habis majlis, bila tgk MBP punya FB, baru aku perasan ada few blogger friends yang aku kenal kat blog tapi tak sempat tegur cam Dr Hanie tuh...maybe ada few lagi blogger but i cant recall. Kat sini aku nak mintak maaf lah jugak kalau ada mana-mana kawan blogger yg pernah singgah blog Q, tapi aku tak tegur masa majlis tuh... harapnya, pasni, kalau ada gathering lagi, by the time rasanya anak aku dah 2 kot, hahahah.. time tuh hormon aku pun dah aktif dan mencanak-canak, sure aku akan borak dan participate in all activities ..:)

Me, Siti Mummy Sofia & Fatin Mummy Emir.
Me & Haiza with cute little Damia
3 mak buyung vogue - Me, US, & Momma Mia..! Nanti bersalin pun dekat2 jer kan..Selamat meneran beb!
Finally, dapat jugak jumpa si hensem Rayyan & Jiey ..Seronok berborak ngan Jiey ..:)
Azza, Me & Q dan Jiey...

Banyak game & hadiah yang diberikan but aku tak participate sangat. Half way, hubby bgtau nak lepak dalam keta jap sebab dia penat. Cian sangat aku rasa..mmg nampak dia letih dan tak larat ..hmmm...it makes me love him more ... hu hu...sorry dear kalau nyusahkan u! Nak dekat pukul 12, hubby turun balik & join me again ..Hari pun dah panas dan majlis pun dah nak habis..we all amik gambar ramai-ramai, then, sambung makan sikit-sikit pastu mintak diri nak balik...:)

Mak-mak budak melepak lepuk.. - Fatin, Farah, Me, Azza, US & Momma Mia. Yang Mummy comey kat belakang with hensem boy tuh lupa nama lah yang ..1st time jumpa..nanti i cari & singgah ur blog kay! Nice knowing u dear!! - erk...dah jumpa ur blog & da add pun .. nice knowing u Mel!!
Time ni Ummi Khayra, Jiji & Anis Manis pun ada sekali..dah besar Anis nih!...

Memang terus balik umah dan sampai jer umah, hubby terus mandi dan tidur sampai petang...:) Sayu jer aku tgk dia tidur kepenatan ..:) Overall, aku happy dapat jumpa kengkawan blogger & membuatkan aku bertambah happy, aku dapat feed back yang bagus daripada kawan-kawan blogger, alhamdulillah,nampaknya semuanya suka dengan perfume yg PFA sponsor tuh. Setakat nih, semua komen positif, semua cakap wangi sesangat dan ada yang kata sayang nak pakai sebab wangi! Hahahhaa... Jangan tak pakai wei..barang FREE, korang belasah jer pakai sampai habis ..dah habis jgn lupa beli lagik tau! Hhehehehe....Tq again friends sebab suka dengan sponsorship dari PFA. Insya Allah, kalau murah rezeki, panjang umur, ada majlis perhimpunan cam ni lagik, boleh aku sponsor lagi kay ..! :)

All Of Us (hasil rembatan gambar dr blog Azza). Tq yang!

Till then, kita jumpa lagi di gathering akan datang yer!!! Thanks again ROS selaku penganjur majlis kali nih. I'm very proud of you! It is a wonderful & successful event...Next time, kalau ada lagi this kind of event, & i bukan lagi mak buyung, i pun nak jadi one of the committee and help mana yang i boleh tolong kay ..:) Aktifkan dirimu Watie!! Hahahaha...


Happy Sesangat,

14 comments:

Farah said...

haah aku pon suka perfume yang ko bagi tu watie!!aku dah siap pakai pi opis lagi hehehe thankss babe!

h4ni3 said...

hehe.. kita tak ter bump into each other kot watie.. tu yg x sempat tegur tu. me pun duduk atas tikar je, berat bontot dgn khayra yg takmo kena tinggal. takpe, lenkali kita borak panjang2 k (bila la agaknya ;) )

ohh.. thanx jugak for the perfume. wangi! hari ni, pi keje TERlebih wangi sbb TERlebih tuang perfume tu kat tangan. habes pening patient aku! kekeke

alinalan said...

enjoy chit-chat dgn u dear!! next time kite sesama mengaktifkan diri main game yer!

fyi, today momma so wangi! penangan ur perfume dear! thanks

Puteri Nuur At-Terawis said...

watie, jealous! Put memang ada aktiviti keluarga (meminang) ahad lepas, bestnye!

isabelle said...

tq for the perfume. dapat gak aku try. masa bday Qarissa aritu, aku x dpt. hehehe

BabyIntan said...

Nasib baik dah dpt ur perfume dulu...he he...so takde lah terkilan sgt :D

Best best tgk uols semua nya picture...apa pon insya'Allah next time i'll join the next MBP gath!

Miss ya :)

Haiza said...

wah semua maintain wangi la lepas ni ekkk penangan PFA si Watie ni...mak pun wangi jugak 2-3 hari ni yang....huhuhu tu terus nak order lagi tu,yang nanti i sms u ekk pasal my order tu...

between u ni memang jenis happy go lucky...tak kira dalam blog atau kat luar,celoteh tak mau kalah,tapi mak suka tengok gelagat u tu noks walaupun tak dapat nak berborak panjang hari tu...ni gara2 sibuk mengejar Damia la nih :(

Myalycia said...

salam..
wah, jelesnya tgk piccas semua enjoy jer.. alycia xdpt join sbb ada hal.. nway, maybe next time..

takecare dear, amboi makin besar perut tu...

Ummi Salsabila said...

tq watie bg perfume tu.u th,husband i pun tumpang skali.apakah??? haha.

i lg satu game pun xjoin.xlaratla.melepek je kat tikar bwh pokok tu.hehe.

take care :)

Watie Aziz said...

Farah, tq so much dear..happy aku dengar ramai suka!!!:)

Hani, tu lah pasal, i pun tak larat nak jalan jenjauh ..Qarissa dera my maid ajak dia jalan2 pusing satu taman ..my maid pun penat ..hahaha... habislah u patient u mesti pelik, awat wangi sangat Dr hari nih! wkakaka..

Watie Aziz said...

Momma Mia .. your most welcome dear ..keep in touch kay ..ehhehe..amboi3x, semua wangi lah nampaknya pasni ..hubby tak jeles ka? wkakaka..

Put, tu lah pasal yang .. i tgk2 juga u tau that day tapi tak nampak, so i assume u tak datang ..rupanya ada aktiviti pinang meminang ..hehehe.. takper yang ..next time kita jumpa kay ..:) miss u lah ..

Watie Aziz said...

isabelle, aik..masa b'day Q ko tak dapat yerk? aku rasa mesti ko balik tak bgtau aku kan ..tau tau hilang jer ..wakakaka.. takper2 ..merasaalah jugak skang kan ..heheh..hope u like it bebeh!!

Intan, ya lah yang, lenkali u kejut jer Arissa bangun, kalau tak, dia tidur pun u bawak jer datang, mesti dah jumpa ramai kawan dia akan terjaga punya ..wkakaka..jahat auntie watie nih kan!:)

Watie Aziz said...

Haiza, hahhaha..tu lah pasal...i ni mmg gini sejak azali, ni tgh preggy, kalau tak lagi ganaz i rasa..wkakaka..masa MSK gath dulu, i participate kativiti dia ..best jer rasa ..skang hanya mampu tgk jer .. wakakka...

i baru send ur perfume today yang ...hope u like it kay .. keep in touch kay Haiza ..:)

Watie Aziz said...

Alycia, tu lah dia, i tot u dtg jugak tapi tak berksempatan kita nak jumpa, maybe if ada gath lain, kita jumpa kay yang ..:)

US, hahahaa... tuh lah kan ..tak larat ah nak join, sebab tak berangin dan i rasa letih nak lari2 ..kat umah asyik naik turun tangga jer ..bila kat luar, nak jalan pun malas .. hehehe..amboi2 .. hubby u pun join skali pakai ker .. ? baguslah tuh yang ..sehati sejiwa namanya tuh...ahaks!!

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading