Sunday, January 24, 2010

Q 1st Art Design @ Gymboree

Semalam, 23 Jan 2010 adalah hari pertama Q masuk kelas Art @ Gymboree. Aku mmg teruja sket sebab ni 1st time nak masukkan Q ke kelas Art. Kelas Art start untuk kanak-kanak berusia 18 bulan ke atas, so memang mak Q ni semangat sgt nak htr Q ke kelas tuh.. heheheh..

Tapi, mungkin sebab penat sangat, Q buat perangai sikit time kelas Art tuh ..Sabar jer haku ..tapi aku tak salahkan dia .. sebab sebelum kelas "Art" bermula, Q dah menghabiskan seluruh tenaga yang dia ada di kelas "Play". Aku nak jimat masa, aku terus amik 2 kelas berturutan, iaitu kelas Play & Art.. memang kalau Play Time Q happy giler tapi aku tak tahu lah kenapa semalam dia cam "terlebih gula" sket .. Dari sebelum kelas mula sampailah kelas habis .. Excited nya melampau sungguh! Memang dia enjoy the class so much .. Aku dah cuak jugak, takut time Art class nanti dia akan penat & tak enjoy .. hmmm..betul pun dugaan aku .. dia dah keletihan, nak susu & takmo participate sangat in the Art class..pasni kena ubah schedule sket :)

Kebetulan pulak, ramai parents htr anak ke kelas yang sama, so kelas cam penuh sket ..tak berapa selesa jugak aku rasa, mula-mula Q dah tolak-tolak, tapi bila nampak drawing block, dia cam suka, maybe sebab aku dah ajar dia guna drawing block kat umah kan .. so dia nampak berminat. Aktiviti pertama we all wat collage ..tampal2...Q buatlah jugak walaupun macam tak minat ..hahahaha... mak dia yg semangat tolong anak tampalkan ..Q tampal separuh jalan jer pastu dia sibuk gi bilik sebelah bukak radio kuat2!! ...Wakakak....ni 1st time dia pegang gam, selama ni aku tak pernah bg dia main gam...:)

Hasil kerja Qarissa yang pertama - Collage

Then, aktiviti kedua guna tisu, drawing block & water color. Kena kirai-kirai tisu tuh dan tampal kat drawing block, selama ni Q bukan main suka kirai tisu, tapi semalam dia tak mo kirai tisu..penat sangat lah tuh lepas minum susu .. ahhaha...siap nangis-nangis lagi...kesian aku tgk dia .. tapi dia senyap dan excited bila dapat dip the brush kat water color dan warnakan drawing block tuh. Habis baju aku kotor dia color sekali! Punya excited sampai takmo lepas brush tuh!! Dan sudahnya, dia menangis kali kedua & memang merajuk sungguh-sungguh sebab teacher terpaksa amik brush tu after habis aktiviti.... Hangin jer member weiii...Tak puasssss....! Hahhaha...kesian anak Mummy..

Hasil kerja Qarissa yang kedua - Tissue & Water Color Art

Aku seronok jugak masuk kelas ni sebab aku leh aplikasikan apa yg dipelajari dalam kelas ni kat rumah nanti. Leh beli gam & water color ah pasni ..sebelum ni aku tak bagi Q main coz dia macam kecik sgt & takut dia masuk2 mulut, so aku bagi dia main color pencil jer untuk conteng2 .. tapi suprisingly masa dia pegang brush tuh, dia tak masukkan brush dalam mulut tapi dia leka duk dab-dab the colour kat semua tisu yg aku dah tampal, semangat dia color sampai senyap tak bersuara pun,heheh...rasanya skang pelan2 leh bagi dia main brush pulak ...memang akan comot tapi as long as dia happy dan tau nak kontrol tgn dia, aku happy dah ... aku suka dia explore sesuatu yg baru....coz Art is one of the way to stimulate her right brain ..:)

Sebagai kenangan, aku hambek gambar kedua-dua hasil kerja tangan Qarissa (dengan bantuan Mummy..hahaha) dan masukkan lam blog nih ..nanti dia leh tgk betapa "cantiknya" kerja tangan dia .. wakaakkaa....I'm proud of u Darling!!!!


Ready to be comot ...

No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading