Wednesday, July 21, 2010

Testimoni For My ECE Seminar!

This is an entry specially created by my bff Zaidathul Akma a.k.a my participant @ ECE Seminar yang dia paste dalam her FB. Sungguhlah aku terharu di atas kesudian Jegot (nama manja dengean ejaan sebenar Zaegot, ahhahaha...) menceritakan pengalamannya dengan detail dalam FB. Sungguh terharu okeh! Jegot ni takder blog, aku rasa dia bz gilos ngan business unit trust dan yg terbaru Fashion Mania sampai takder masa nak berblog. Hhehehe.. Jegot dah ada kedai online tapi dia takmo bgtau aku address pun ..Hu hu .. dia bgtau Fashion Mania jer .. Link pun aku tak tahu nak promote kat sini. Aku cari2 kat FB dia tak jumpa pun ..(ker aku yg bunguks tak pandai carik? hahahhaa). Dia baru jer balik dari MamaFiza punya talk on WAHM, so tak lama lagi mesti akan meletup2 kedai dia tuh .. Harus aku plak belajar dr dia kan? Hheheh..


Dr kiri: Jegot, aku, Alin & Ila (yg sedih sbb tak dapat dtg sampai suh aku wat personal class utk dia) Love u Ila! :)
Aku yg pakai baju belang tuh, Jegot kat belakang aku!
Pandu Puteri pun sama2 hokay!

My frend Jegot nih sangatlah sayang kat Aesya & want to give the best for her baby (untung sungguh Aesya tuh hokay...) sampai if ada apa-apa related to ECE, mesi dia akan sokong. I can really see that Jegot nih sungguhlah passion dan takut jika dia ketinggalan apa2 untuk membentuk "kegeniusan" si Aesya (yg dah mmg sedia genius) tuh. Dia rajin tanya aku apa2 tips utk bagi yg terbaik for Aesya. Really proud of her ..:) Nanti hujung bulan ni rasanya dia akan pergi Homeschool Chatter Moment plak ngan MamaFiza tau! See... aku kata dah ..Jegot is really KIASU MOM .. hahahhah (cakap org ..aku pun sama ..sampai Doktor pun kata aku KIASU ..Adeiiii!)

Jegot no 2 dari kiri, aku no 2 dr kanan.
Haha! Ntah berlakon citer apa ntah time camping nih! Buruknya aku duduk. Jegot sopan santun dengan topinya!

So, kat sini, aku just copy paste apa yang dia tulis kat FB okay .. Feel free to read my friends ..! Dan sebagai tanda penghargaan, aku pastekan gambar2 we all sejak dari zama sekolah lagi! Hehhee.. Tak sangka semua dah beranak-pinak yerk. Really feel old wei!

My bff. Ramai dah kawin dan dah beranak pinak. Yang kiri sekali is Zuraini. Dia pun datang my seminar!.
Poyo kan aku time skolah. Sebelah kiri aku is Zuraini, yang belah kanan paling hujunng is Nora. Dia lah paling lawak dalam geng we all. Hehehhe...

"THUMBS UP!!!!!!! itu yg aku bley kata kat bff aku sorgnih - Norhidawati Abdu Aziz. Aku puji bukan sebab ko bff aku tp sebab ketelusan, keikhlasan dan kesungguhan kau dalam berkongsi ILMU+PENGALAMAN kau sendiri kpd semua org. Wpun aku sampai lambat (sesat punye pasal) tp aku sgt puasssssssssss(jgn fikir lain plis) dgn seminar tuh...memg aku xdpt kat tempat lain...ko punye penerangan yg details membeliakkan mata + hatiku tentang fungsi OTAK baby...dan spt biasa kau memang IBU FORMULA kan bukan susu formula (kau ibu hebat - bf rules!)

yg mbuka mata aku adelah penerangan ko tentang maksud genius tuh - bukan utk kita menunjuk2 anak kita pandai/utk mghebah2kan anak kita pandai tp ape yg sepatutnye kita tolong anak kita yg dahagakan pertolongan utk menyambungkan sel2 otaknye dgn formula kau cipta - LIRASEDEBAU(aku hafal plis!) hehehe...LIHAT-RASA-SENTUH-DENGAR-BAU...baby dahagakan itu....mereka tidak tertekan langsung tetapi meminta sgtttttttt parentsnye mbantu utk menyambungkan sel2 otaknye agar tidak lupus begitu shj apabila usia mjangkau 3thn...thats y penting pembelajaran utk baby bwh 3thn...iaitu sejak dari dlm perutttttt(huhuhu aku dh ketinggalan jauh terus cam nak ade anak ke 2 plak...amin...)

kau tau? laki aku siap suruh aku ulang ape yg ko ajar kat kelas td almaklumler aku nih kan PELUPA! huhuhu...yg paling utama tersemat disanubari + yg aku cari2 selama mjaga aesya nih adelah kaedah, masa dan ape yg aku patut buat - kau telah bantu aku menemui jawapannya...salah satunya adelah - jual mahal sket utk bg dia excited utk tahu ttg sesuatu benda (cth flash card tuh buat laju2 utk 1 secondje) pastuh simpan....dan baby boleh capture sepantas 1saat - amazing gilerrrrr!

rugiiiiii siapa x dtg! hehehe...aku harap kau boleh konduk seminar yg sama semula next time sebab memang permulaan yg bagus utk org mengandung-anak bwh 6thn...jgn risau watie! kau share je ape pengalaman ko...wpun kebanyakan seminar aku pegi dorang banyak sorokkan dia punye "secret recipe" tp pada pendapat aku dari segi ilmu yg amat bermanfaat - sekali kau kongsi ALLAH gandakan beribu2 lemon lg ILMU+NIKMAT utk kau...pegang pd itu! insyaALLAH mesti ramai parents kat luar sana akan carik kau punye! sebab kalau kita ade ILMU + X KONGSI kita org pertama yg akan terhumban ke neraka! nauzubillah!

aku doakan kau terus maju jaya bersama basrijaya...muahahahah...xlah! aku yakin kau sgt jitu + hebat dan mampu membantu ibu bapa kat luar sana yg terkial2 mcari ILMU utk merangsang minda anak2 mereka.

para ibubapa kat luar sana (especially mak2) jgn lah risau wpun kita bekerja cari rezki utk anak2 takot masa anak2 terabai - percayalah mcm watie kata "jegot kalau kau kata kau xde masa 5minit pon utk ajar(rangsang) anak kau - memang aku lempang!) huhuhu aku pegang ayat ko watie sampai skang (sebab tuh menggelabah sentiasa takot dilempang - aku selalu ckp kat laki aku - ehhh x bolehhh nanti watie lempang kang...hahahaha)

aku harap parents kat luar sana x salah faham dgn ERTI GENIUS tersebut sebab semua baby adelah genius sejak dari dlm perut cuma tugas kita utk mengekalkan+meneruskan kegeniusan mereka semua...tabiksssss!

Location: Puchong"

Loves,

No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading