Thursday, August 19, 2010

Stimulasi Di Mana-Mana!

Yer betul! That's me...Asal sempat jer ..aku tak kesah lah kat mana pun, dah mandi ke belum, depan sesapa sahaja, aku tetap akan amik kesempatan untuk stimulate my babies. Hahhaha.. Buruk perangai yerk! Agaknya sebab dah terbiasa buat, jadi aku tak rasa segan pun bila ada kat kelompok orang ramai, tempat awam atau mana2 jer, aku akan tetap buat kepala aku gak..selamba jer aku neh .. ahhaha.. Ada jugak parents pandang2 dan tumpang suka tgk aku yg gila2 nih .. tapi aku dah terbiasa, so its quite hard to change the attitude .. Now aku paling suka angkat Zayra tinggi2 dan kemudian bawak dekat dengan my face. Memang dah semangat sgt Zayra tuh, more than 6 kg dah .. tapi aku still buat gak .. tuh lah agaknya sakit2 badan kot? Aderghh...

Muka tak mandi pagi, tapi Zayra tetap kiut kan? Aku jer selebet!
Zayra, sapa tuh nak?
Nyanyi..nyanyi...

Gambar2 ni adalah kenangan masa aku tgh sibuk reno ofis baru2 nih. Aku belum sempat pun pasang mirror tuh ha .. tapi tetap bersemangat bawak Zayra depan cermin for her stimulation activites. Zayra mmg sangat suka dengan cermin, just like Q dulu. Boleh ah dorang lawan bergaya depan cermin nanti. Hhehehe..
Pandainya pandang Mummy! Chubby girl!
Iks isk...gemoknya ko Zayra .. geram plak Mummy tgk..hahhaa
Bukan main lagi mata tetap menengok2 Mummy yg excited amik gambar adik..:)

Tengah Zayra layan perasaan dia, datanglah si diva dengan penuh kepoyoan dan rasa tak pueh hati sebab aku tak ajak dia join sama. Hhehehe..Dia pun semangat lah terus menyelit-nyelit dicelah2 bedah ..janji dapat gak tgk cermin tuh .. Hhehehe..Cian adik tau. Aku kengkadang selalu kesian kat Zayra sebab dia sgt tulus dan suci murni. Kakak dia senyum2 notty, ada agenda lain nak gigit ker ..nak hempap ker ..) tapi dia tetap senyum dan suka serta tergelak bila kakak dia duduk sebelah dia.. Sian anak aku tuh asyik kena buli ngan ahkak diva .. Hhehehhe..

Dah mula nak menyelit...
Adik, mirror nih akak punya tau. Jgn lebey-lebey ahhh...
Q: Akulah diva sejati yg sedang praktis menjuih bibir untuk sessi fotografi!
Zayra: Nyampah aku!

Sekarang bila dah siap semuanya, cermin tuh jadi tempat Q melawa la.. Asyiklah ngadap cermin sambil membuat macam2 aksi dan memek muka. Kelakar pun ada bila aku tgk. Dia nyanyi pun tgk cermin, joget pun bercermin, cakap pun bercermin, semuanya lah mesti tgk cermin ..memang minah cermin btol.. hehhehe..

Q:Tengoklah mulut akak nih dik!
Zayra: Tak koser mak nyah!
Q: Tak nak tgk dok tepi...sibuk jer .. gi main jejauh...takmo kawan!
Zayra (dengan muka & mata yg boring) : Aderghhh..merajuk plak diva poyo nih...
Zayra: Dah dah ...baik aku blah ..kang tak pasal2 kena side kick kang ...
Q: This is my feet...
Zayra: Aku kata dahhhh....!

Well, cermin is one of the good tools to stimulate ur babies tau! Nanti aku wat satu entry khas pasal cermin nih ..:) Dah lama nak wat asyik tertangguh jer. Gambar dah ada banyak, dari Zayra kecik lagi sampai dah masuk 4 bulan dah ..adeii..lemau lah Watie neh .. :P

PEACE Anak-anak ku sayang! Apa2 hal..maintain SENYUMMMMM!

Aku pun suka melawa kecik2 depan cermin! Hahahhah Add Image


2 comments:

isabelle said...

uiii...syoknya bergolek2 di rumah dgn anak2

Watie Aziz said...

hehehhe... isabelle, mmg best ..asyik bangun lambat jerrrr... hu hu...

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading