Monday, October 18, 2010

Anak Sapa Amik SPM? Nak Dapat "A" Tak?

Ha....bebudak SPM skang mesti tgh kecut perut, kecut urat saraf, kecut usus dan segala macam organ yg ada dalam badan tuh kan? (Ntah-ntah dorang rilek jer, mak bapak yang lebey-lebey cuak dan kecutnya!Hhahahahah) Apa idaknya, ni lah masa nak pulun kaw2 tak hengat dunia, ni lah medan pertempuran sebelum pergi ke medan pertempuran yg lebih besar lagi di universiti kelak. Hadoi...panjang lagi perjalanan korang rupanya ..! ekekekk.. (saja kasik panas budak2 ni sket ..) dan aku pulak terasa semakin tua sebab dah 13 tahun melepasi dunia SPM yang masa tu ... tak der pun budak2 nak amik sampai 21 subjek dan dapat 21 A. Hhahaha.. Aku dapat pangkat 1 aggeregat 16 pun dah bangga noks... dah pandai sangat dah rasanya ..wakakak.. nak-nak dapat masuk Uni tak guna kabel, sendiri masuk, tapi pas dapat Uni, aku nangis sebab jauh kononnya ..padahal kat Johor jer .. (bukan nangis sebab jauh sebenarnya, sedih nak tinggal bf kekdahnya .. bongok jer dulu yerk! hahahah) Bila mak aku marah, dia kata, "Ko kawin jer lah senang Kak Lang.." sebab dia tension aku home sick kononnya, terus aku baik.. terus tak nangis2 dah .. hahaha... menggatal nak ..tapi takmo kawin ..budus jer ... hellooo.. aku nak belajar sampai pandai dapat ijazah hokay .. bukan nak kahwin!!!!

So, untuk adik2 akak yang bakal amik SPM tu, termasuklah adik aku Kamaliah @ Leia yang selalu berFB, berjalan melepaskan tension di hati kat Bkt Bintang (just like me dulu, siap leh tgk lumba haram kat Sogo ngan BFF sambil menyumpah bohjan-bohjan merempit sambil menunggang bohsia-bohsia murahan tuh..) dan sering bermain blog, semoga korang semua akan cemerlang dan berjaya mengharungi peperiksaan terbesar dalam hidup korang nih! Semoga jawapan yang memang korang tau atau setakat tembak sesuka suki tuh akan mengena hendaknya. Bear in mind, ini adalah medan pertempuran yang besar, TETAPI... TETAPI... ada BANYAK dan sungguh BANYAK lagi medan pertempuran yang akan uols hadapi selepas ini. SPM bukan segala-galanya.. tetapi dengan SPM lah hala tuju korang ke universiti akan semakin mudah. Unless kalau korang jenis homeschool atau international student, maybe lain sket kot exam besarnya. Aku pun tak pasti exam camner sebab aku tak pernah amik.. hehehe.. something like SAT kot? Entah erk .. Mak dah lama tak berexam2 ni noks... hehhehe..

Selagi boleh pulun, korang pulunlah kaw2. Kasik bangga sket mak bapak yg penat lelah besarkan korang dulu2... ko ingat senang nak bawa perut 9 bulan, nak besarkan korang semua dalam dunia yang sungguh mencabar skang? Hadoi adik2 ku sayang, kalau lah korang tau betapa susahnya nak menjaga sorang anak, family dengan gaji yg ala-ala jer kat KL nih, mesti korang akan lebih menghargai pengorbanan mak bapak korang yang susah payah ikat perut semata-mata nak bg korang pandai tau! Remember yer darling, your time will come soooon... time tu, mesti korang akan ingat entry akak ni .. heheh..Iskkk..emo plak ahcik Watie nih ..hahahh tetiba aku teringat, aku siap gaduh ngan bapak aku sebab aku nak beli calculator biasa yang harga dia dalam RM 35 dulu, tapi bapak aku marah sebab mahal dia kata.. aku suka calculator tuh sebab dia lembut, kawan Cina aku pakai, bila apak aku marah, aku menjawab balik, melawan gak aku nih..hahaha... konon2 aku kan nak amik SPM, takleh ker bagi kelebihan sket kat aku ni ..hu hu .. (teruknya aku nih yerk..padahal calculator RM10 boleh jer pakai .. tapi sebab bila tekan2 calculator tuh best, aku degil, aku nak gak padahal apak aku bukan mampu pun .. ) Hu hu ..sorry abah ...skang Watie dah pandai dah ..dah tak suka bazir2 dah .. dah pandai berjimat cermat .. dan dah banggakan Abah & Mak kan!..heheheh..I love U!!!!

Ok ok ..enuff membebel.... so,kalau nak anak, adik, sedara mara korang dapat wat revision dan jawab soalan ngan hati yang tenang, bolehlah korang semua rekomen dorang datang kelas yang akan diadakan di Wisma Bling Lustre ni ok. Partner aku, Kay & Lyna punya opis tuh .. 2 hari dorang buat utk Math & Add Math. Dengar citer, cikgu yang buat tuh power ooo ..cam PowerPuff Girl tuh ..heheheh.. cepat2 daftar kay, sebab dorang akan buat hujung minggu nih tau!. Boleh call aku at 016 20 333 40 atau Lyna at 012 28 111 36 untuk registerkan yer. Harga pun tak mahal... yang sedang2 saja bak lagu nyanyian Iwan Dangdut tuh! :) Ni dia infonya ..:

Final Revision: SPM Math
Tutor : Cikgu Su (Full-time & highly experience home tutor)
Modul: 2-way learning, small class (max 30 person) and one-to-one coaching.
Cost: RM80/pax
Date: 23hb October 2010
Time: 9am - 1pm

Final Revision: SPM Add Math
Tutor : Cikgu Su (Full-time & highly experience home tutor)
Modul: 2-way learning, small class and one-to-one coaching.
Cost: RM80/pax
Date: 23hb October 2010
Time: 2.30pm - 6.30pm

Enroll for both course - RM150/pax

Refreshments and materials will be provided to all participants.
Classes will be conducted in a homely and informal settings.
Parents are welcome to stay throughout learning sessions.

Place: ScriptoryBox Tingkat 1, Wisma Bling Lustre, No 47 Jalan Meranti Jaya 3/1, Tanming Boulevard, Taman Meranti Jaya, 47120 Puchong, Selangor.

Contact Person: 0163222760 (Khairina)

Dan, yang kat bawah ni pulak adalah kelas-kelas yang bakal dijadualkan pada October ni @ Scriptory Box .. :) Ada banyak kelas yang Scritptory Box anjurkan ..:) Aku pun bakal join Wholesale in China tuh, tapi nak kena tunggu time bila nak ke sana, baru join. Laki aku kata, kang join awal2 pastu dah lama2 baru nak ke China ..semua lupa! Hhahah..Sabar jer aku cik abang tuh! ... So, feel free to join okeh geng!!

Jadual Kelas @ Scriptory Box:

16hb - 2.30pm - 6pm - Wholesale in China: Guangzhou 101
RM 200/pax

24hb - 9am - 1pm - Felt Craft bersama Norlie
RM 60 per pair (mom& daughter / mom&son / dad&son / dad&daughter)

30hb - 9am - 1pm - Work at Home Working Mom Workshop (WoHoWo Mom)
RM70/pax

30hb - 2.30pm - 6pm - Wholesale in China: Guangzhou 101
RM200/pax

31hb - 9am - 1pm - Work at Home Working Mom Workshop (WoHoWo Mom)
RM70/pax

31hb - 2.30pm - 6pm - Wholesale in China: Guangzhou 101
RM200/pax


Pesanan khidmat masyarakat ini dibawakan oleh, (ekekekekk)


2 comments:

Fid said...

watie ko spm tahun bila??
aku masa lagi sbln nak SPM aku dah tak baca buku
tepuuu beb! kakaka

sepanjang miunggu spm aku rileks tgk tv segmen motivasi Dr fadhilah kamsah ahhahahahaa

aku selalu habaq kat laki aku
kalau la ai study sakan mcm mizie(best student thn tu) ai yg best student laki ai kata
bleyy belaaahhhhhh

Watie Aziz said...

fid, aku SPM tahun 1997, hehehe.. lama dah wei .. aduiii..dah tua dah kita ni beb ..!

hahahahha.. bagusnya ko leh lepak2 lagik yerk .. samalah aku pun .. cuak jer nak amik exam tapi belajar malas .. macam2 formula aku hafal, sampai skang kawan2 aka BFF aku duk me'hanjeng'2 aku punya formula .. wkakaka.. kong ajau jer ...


sumtimes rasa lega SPM dah habis .. sumtimes rasa cam nak kembali ke masa tu! kan kann kan ..

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading