Wednesday, March 2, 2011

Seminar ECE 27 Feb 11Yg Lambat Habis & Seminar Seterusnya..

Alhamdulillah, Seminar Pendidikan Awal Kanak-Kanak di GBOB telah pun selamat berlangsung pada hari Ahad yang lalu. Lama betul rasanya saya tak update dalam blog ni, memang bz betul sampai nak berupdate  pun tak sempat-sempat. Maklumlah, hari Sabtu saya dah sibuk ngan kelas Playgroup, hari Ahad ada Seminar, then Isnin pulak ada customer nak datang ofis, plus saya sibuk menyediakan peralatan untuk Bengkel pada hari Ahad ini pula. Juga nak pastikan kelas hari Sabtu ni berjalan lancar. Perghhh...mau tak "bengkok" dibuatnya. Syukur saya dapat melaksanakan semua kerja ini dengan sempurna. Terima kasih pada semua yang memahami kesibukan saya, kalau saya lambat balas emel, msg, sms dan sebagainya. Sorry sgt kay .. :(  I will try to answer that asap. Komen2 dalam blog ni pun tak sempat nak balas, saya cuma tgk kat hp jer komen2 tuh .. sambil senyum2 kambing sorang-sorang .. Haruslah bukak tru Lappy kalau nak balas balik. Insya Allah, saya akan balas juga .. :)

Saya bersama peserta Seminar 27 Feb 2011. Hubby masing2 dah hilang sebab dah turun, kesian hubby uols. Sorry kay!

Me & Puan Nora Misya
Sibuk mengisi borang :)

Seminar yang berlangsung hari Ahad lepas telah pun di hadiri seramai 12 orang peserta. It supposed to be 18, tapi 6 orang tak dapat hadir kerana berlakunya beberapa perkara yang tidak dirancang pada hari tersebut, so the 6 participants akan datang Insya Allah for our next Seminar on Mac nanti. Ini bermakna hanya ada maksimum 10-12 tempat sahaja lagi untuk Seminar akan datang. Dan rasanya, dah tinggal 2-4 tempat jer lagi memandangkan dah ada pun buat payment as Early Birds to come for Seminar in Mac 2011 ni. Siapa yang dah htr msg kat emel saya, tapi saya tak balas lagi, no worries kay, saya dah reserve your seat. I try to reply the msg by today yer. :)

Me & Puan Sakilawati
Me & Puan Sharifah Dalila

Seminar kali ini di hadiri oleh 2 pasangan suami isteri iaitu Puan Aisyah & Encik Zaimi dan Puan Fazilah & Encik Zulkifli. Yang lainnya semua Mommies yang hebat!. Ada 2 wanita mengandung juga iaitu Puan Hasrine dan Pn Zanah. Tahniah pada Encik Zulkifli & Encik Zaimi kerana menyokong isteri dengan menghadiri Seminar ini. Menarik juga sebab Encik Zulkifli memang nak datang sebagai tanda sokongan pada isteri. Menurut Encik Zul, beliau jarang di rumah, jadi masa dengan isteri dan anak-anak sangat limited. So, this is how he repay back all his wife punya sacrifice besarkan anak. Oh! Terharunya saya dengar! Tahniah Fazillah, bertuah dapat hubby penyayang. Encik Zaimi, suami Puan Aisyah pula kesnya sama dengan Encik Azmi di Sessi yg lepas (nama pun nak dekat-dekat sama yerk! Heheh). Kes kena paksa! Hehehe.. Tapi bestnya, beliau juga menyokong isteri dengan hadir dan mendengar betapa ECE ini penting untuk beliau sama-sama mengetahuinya demi anak tersayang. Bak kata Aisyah- "Sampai rasa nak mengandung lagi laaaaa!" Hahahha. Tu kena mintak ngan hubby yer! Ahaks! Selain itu, Sessi kali ini agak menarik kerana ada seorang ibu KIASU iaitu Pn Hasrine. Tergelak-gelak saya dengar cerita beliau, betapa kiasunya beliau sejak mengetahui pasal Right Brain & Shichida Method ketika anaknya berusia setahun lebih. Punyalah rasa nak "mati" bila baca forum Singapore pasal this Right Brain di mana dalam forum tu ada sorang Mommy Chinese tuh tulis "Kan Chiong, Kan Chiong" (Matilah aku ..Matilah aku ...!) bila Mommy tuh dapat tahu pasal Right Brain masa umur anak dia setahun (pada dia dah lambat sgt lah tuh!), so Puan Hasrine kata, kalau Mummy nih duk kata Kan Chiong Kan Chiong, maknanya aku ni apa? Almost die lah!! Hadoiii... Tergelak-gelak lah we all dengar cerita Hasrine. Macam-macam cerita yang saya dengar dari para peserta yang datang kali ini. Ada yang anak dah besar pun, around 14 years old iaitu Puan Zanah, tapi Puan Zanah tetap datang untuk dengar apa yang ingin saya kongsikan dan apa  yang belia boleh lakukan sebagai ibu untuk bantu anak di dalam kandungan selain anaknya yang nombor 3, yang masih kecil juga. :)

Me & Puan Hasrine
Me & Puan Norzanah

Seminar kali ini juga mencatat sejarah yang tersendiri apabila buat pertama kalinya, seorang ibu hebat datang dari luar Kuala Lumpur. Saya sungguh tabik spring pada ibu hebat yang juga seorang peguam ini iaitu Mahfuzah atau saya panggil Fuzah, dari mana beliau hadir? Dari KOTA BHARU, KELANTAN! Naik apa? Naik KAPAL TERBANG! Berapa tambang? RM 200++ pergi sahaja, belum tambang balik lagi! Lagi mahal dari harga tiket Seminar saya kan? Sungguh saya terharu, sungguh saya berbesar hati, sungguh saya berterima kasih, kerana ibu muda yang cantik dan manis ini sanggup mengorbankan masanya, wangnya, meninggalkan suami dan anak-anak lain di rumah, hanya membawa yang sulung sahaja demi untuk menimba ilmu di GBOB. Saya juga berterima kasih kepada suami Fuzah kerana menggalakkan serta membenarkan Fuzah hadir ke Puchong menghadiri Seminar saya, dan suami Fuzah sanggup menjaga bayi Fuzah yang berusia 3 bulan itu. Kalau nak diikutkan, suami Fuzah juga mahu datang bersama, memandangkan ada anak kecil dan perjalanan yang agak jauh, suaminya berkorban, tidak datang ke Seminar dan mengambil keputusan untuk jaga anak-anak yang lain di rumah, dan hanya Fuzah sahaja yang terbang ke KL dengan anak sulungnya. Ini membuktikan, demi anak-anak, demi menimba ilmu, segala-galanya mampu di lakukan. Maafkan saya, jika selepas ini, ada para ibu bapa memberi alasan JAUH untuk tidak menghadiri Seminar saya, saya tidak dapat terima alasan itu. Kalau Fuzah boleh TERBANG beratus kilometer dengan kos penerbangan pergi-balik yang LEBIH MAHAL dari kos Seminar saya, rasanya memang saya tidak boleh terima alasan JAUH tuh kan? :) Kena bagi alasan lain nih .. ahaks! Tak bagus tau ..hidup banyak alasannnn jerrr! Orang dah kemana-mana, kita sibuk nak reka & cipta alasan jer! Hehehe.. 

Me & Puan Mahfuzah & her pretty dotter. Kenapa baju saya lain? Hehehe. Sebab tukar baju after Seminar utk nenen Zayra!:) 

Saya juga tidak menyangka yang Seminar kali ini lewat juga habisnya dari masa yang dijangkakan. Memanglah saya rasa bersalah sgt, tau-tau jer dah pukul 4.30 ptg!!!! Kesian sgt dengan hubby2 yang dah ready nak amik isteri at around 3 tu. Yerlah, masa Seminar bulan Jan, saya janji habis kul 2.30, sekali habis 3.30, so Seminar kali nih, saya bgtau lah habis pukul 3 pm, dengan harapan saya boleh make sure ia habis sharp at 3. Sekali habis kul 4.30 ptg!! Lagi lambat pulak! Adoii.. Serius rasa bersalah tau! Hubby saya pun tegur, dia kata kesian suami-suami tuh menunggu isteri sampai tertidur-tidur. I should manage my time dgn lebih baik lah. Tu lah, kuat sgt "membebel", sampai terbabas! Ahaks. Saya dengan ini meminta maaf pada para bapa yang menunggu lama, dan pada para peserta yang kena balik lambat gara-gara Seminar habis lambat. Harap tak serik dtg lagi kay... Sorry kawan-kawan .. hu hu ...


Me & Puan Fazillah 
 Me & Encik Zulkifli. 


Dan, di sini juga saya membuka pendaftaran untuk Seminar ECE yang akan di adakan pada bulan Mac 2011 nanti. Berikut adalah maklumatnya.:


Tajuk: Pendikan Awal Kanak-Kanak -Pengenalan & Kepentingannya Terhadap Perkembangan Otak Bayi
Tarikh:  27 Mac 2011 (Ahad)
Masa: 9.30 pg - 3.30 pm (bergantung pada sessi Q & A)
Maximum Participant: 16-18 pax (first come first serve basis-with full payment)
Price: RM 199 /pax
* untuk mereka yang membayar sebelum 10 Mac 2011, diskaun sebanyak RM 49 akan diberikan. Anda hanya perlu membayar RM 150 sahaja. *

Dan, berikut adalah apa yang akan dikongsikan di dalam Seminar:


  • Apakah Maksud Pendidikan Awal Kanak-Kanak (Early Childhood Education @ ECE) 
    • Apa yang Anda Faham tentang Pendidikan Awal Kanak-Kanak 
    • Definasi Pendidikan Awal Kanak-Kanak Mengikut Negara 
    • Bila Kita Seharusnya Bermula Untuk Mengajar Anak?
    • Apakah Pendapat & Pilihan Yang Ada?
    • Mengapa Mesti Bermula Seawal Usia?
    • Anatomi Otak & Kaitannya Dengan Fasa Perkembangan Anak Anda
    • Kuasa Otak Bayi & Sambungannya 
    • Apakah Maksud "Windows Of Opportunity". 
    • Mitos & Fakta Tentang Otak Bayi 
    • Stimulasi Ketika Mengandung 
    • Bagaimana Otak Anak Anda Berkembang?
    • Bagaimana Memaksimumkan Potensi Bayi Anda
    Pakej Early Bird
    Pakej Keluarga
    Pakej Member Get Member 
    (Affiliates GBOB tidak boleh menggunakan Pakej di atas kerana anda telah menerima komisen hasil recommendation anda.  ) 

    Bagi yang berminat untuk menghadiri seminar ini, anda boleh membuat pembayaran ke dalam akaun Genius Baby On Board samada melalui Maybank atau CIMB. Selepas pembayaran dibuat, sila emelkan bukti pembayaran kepada pihak kami di geniusbabyonboard@gmail.com. Pihak kami akan memberikan anda borang pendaftaran untuk di isi sebagai rujukan pihak kami. Berikut adalah maklumat akaun pihak GBOB:

    Nama: Genius Baby Resources
    CIMB: 1290 000 1364 059
    MAYBANK: 5628 4310 1387

    Sekiranya anda mempunyai soalan yang ingin ditanyakan, bolehlah anda isikan borang pertanyaan di bawah ini   dan pihak kami akan membalas pertanyaan anda secepat mungkin. 





    *

    *

    *

    *
    *
    contact form faq
    verification image

    Contact form powered by 123ContactForm
    Saya menerima beberapa emel dari Pengusaha Taska & Tadika yang mereka juga berminat untuk menghadiri serta menghantar staff mereka to attend this Seminar. Saya sangat menghargainya dan menggalakkan agar pengusaha serta staff mereka menghadiri Seminar ini. Ini kerana, bukan setakat menambah ilmu yang baru (I believe Pengusaha Taska dan staff juga seorang ibu atau mungkin bakal-bakal ibu kan?), tetapi apa yang lebih penting adalah kesedaran dan tanggungjawab mereka ketika melayan dan bermain dengan anak-anak yang datang ke Taska atau Tadika setiap hari. Mereka adalah "barisan hadapan" yang akan melayani kerenah bayi dan kanak-kanak genius ini. Sekiranya mereka sedar betapa pentingnya tanggungjawab yang mereka pikul dan harapan yang ibu bapa letakkan di bahu mereka sepanjang mereka bekerja, sudah pasti staf-staff ini akan melaksanakan tanggungjawab itu sebaik mungkin. Dan mereka akan merasa bangga, bangga kerana kerjaya yang mereka lakukan ini sangat suci, sangat murni, bukan sahaja di dunia, malah di akhirat nanti. :) 

     Me & Puan Aisyah
    Me & Encik Zaimi

    Buat pertama kalinya juga, Genius Baby On Board menyediakan sijil kepada  para peserta yang hadir ke Seminar @ Bengkel di GBOB ini. Saya sangat berharap dengan adanya Sijil ini, setiap kali anda melihatnya di dinding rumah, ingatlah anak tersayang dan apa yang telah anda lakukan untuk perkembangan mental dan fizikal mereka. Ingat kembali apa yang telah saya kongsikan dengan anda semua ketika Seminar ini. Semoga ia menjadi peringatan pada kita semua sehinggalah anak kita dewasa. Insya Allah ..:) 

    My great participants! Cian anak Fuzah tantrum masa nih, takmo bergambar. Hehehe
    Habis seminar, saya memangku Zayra sambil menerangkan pasal LR yang ingin Fuzah & Fazillah dapatkan. Rindu betul saya ngan dia. :)
    Tengah2 explain, nak menenan pulak Zayra. Nak balas dendam satu hari tak dapat mengutil lah tuh! Tu yg saya kena tukar baju tuh! Hehehe..

    post signature
    post signature

    No comments:

    We're Meant To Be Together..

    My Baby Can Read!

    early reading