Friday, March 4, 2011

Stimulasi: Quzayra Play Peek A Boo!


Video di bawah adalah video sambungan yang saya rakamkan sama dengan video semalam. Tapi kali ini Quzayra dengan penuh seronoknya bermain Peek A Boo dengan saya! Selepas merakam aksi Quzayra membaca, saya ajak dia bermain Peek A Boo pula. Jangan tak tahu, Zayra dah pandai bergurau dengan Mummy dan Daddy tau! Keletah Zayra memang selalu buat me & hubby tergelak dan rasa sayang serta geram tuh menggunung2 setiap kali dia buat muka kiut, muka comey, main Peek A Boo, tergelak2, tergelek2, menolak2 badan sambil duduk untuk mintak dukung, dan macam-macam lagi. Memang bahagia sungguh kalau main ngan Zayra. Dan, bila kakaknya join sama, bertambah bahagia dibuatnya bila tengok kakak datang dan sebut "ADIK!!!" sambil peluk dan kiss Zayra sepenuh hati. Comey betul lah adik beradik ni kan!

Proses membuat muka comey bermula. Geram tgk mata bulat dan bibir nak menjuih tuh!:)
Dan, inilah hasilnya bila buat muka kiut. Makes me melt selalu! 

Kan saya dah bagitahu semua, kalau kita anggap pelajaran tuh sebagai satu sessi permainan, ia tidak akan ada tekanan langsung. Happy moment jer sokmo. Tapi dalam main tuh, kita ajar sesuatu yang menyeronokkan anak. Dia tak sedar pun yang dia sedang belajar something from us. :) Dan, inilah Sessi permainan kami sehari-hari. Sampai hubby kata, "U ni I tengok rilek jer berbanding Qarissa dulu. Masa Q dulu, you macam lebih berusaha bersungguh2!" Heheheheh... Agak-agak hubby saya kena join my Seminar tak? Wakakakakakak.. (Habislah aku kena tidur luar bilik pasni!!) Ekekekk.. Love u hubby! :P Zaman gabra I dah lepas lah sayang .. zaman testing-testing  & result oriented dah takder dah ..:) Hehehehe...

My Genius Baby Zayra.:)

post signature
post signature

No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading