Saturday, March 5, 2011

Di Sebalik Tabir Bicara IKS: Temuramah Bersama Mommy Lyna


Di hari dan waktu yang sama ketika pihak RTM mengadakan sessi rakaman Bicara IKS mengenai aktiviti dan program yang dijalankan di Genius Baby On Board, suami saya sempat merakamkan beberapa adegan dan sessi temuramah pada hari tersebut. Kiranya ada 2 cameraman lah nih kan. Ahaks! Satu yang bertauliah dan satu yang amatur .. (kang cakap tak bertauliah kang ..kecik ati laki den! Hahahahah). Saya hanya berkesempatan melihat rakam ini dua hari lepas, itu pun selepas merakamkan Promo @ Iklan GBOB yang disiarkan di TV1. Betapa sibuknya hari-hari yang saya lalui sekarang yerk?? Dah alang-alang tengok, saya transfer terus lah ke You Tube. Tapi rakaman temuramah saya tak sempat pula nak transfer. Cuma sessi temuramah pihak RTM dengan Mommy Lyna sahaja yang sempat di masukkan ke You Tube. Insya Allah, kalau sempat, saya transfer lah keseluruhan sessi temuramah yang ada itu. Ni saya attach sekali lah Iklan GBOB @ TV1 yg sempat saya rakamkan tu. 

Promo Rancangan Bicara IKS - Genius Baby On Board

Bila tengok balik, tergelak2 saya. Kesian hubby Mommy Lyna, tak dan nak glem sket Daddy tu, si Hafiy duk menangis-nangis mintak perhatian. Tak suka glamour kekdahnya si Hafiy nih! Hahahaha.. Memang dalam kelas saya pun, kalau Hafiy datang, dia tak suka sgt nak joget2.. tapi kalau game-game lain yang tak memerlukan dia joget-joget, memang dia suka. Ahaks .. Sungguhlah kontrol macho okey!. Sudahnya, disebab kan Hafiy tak berhenti nangis, terpaksalah Daddynya mengalah dan membawa Hafiy jauh dari kamera, dan hanya Mommy Lyna jer yang glamour. Heheheh..Sorry yer Daddy .. next time cuba lagi.. Ekekke...So, saya tak masukkan lah video tuh, sebab tak related sgt pun ..:) Hanya untuk saya dan Mommy Lyna tgk ..Ekekekek.. :P 



Bila time Mommy Lyna ngan Fahry yang glamour seantero dunia tuh pula di temuramah, mula2 okeh ..sekali si Fahry sibuk pulak duk tanya mana abang dia, mana Hafiy Mummy?? Mana Hafiy?? Hehehhe.. comey jer saya tgk .. terpaksalah cut dulu rakamannya dan sambung balik. Best pulak bila tgk rakaman takder potong potong ni yerk! :) Saya masih tak sempat tgk habis rakaman temubual saya. Memang busy betul lah. Apa yang saya ingat, ada gak yg kena cut sebab saya tershashul lah..tak ready lah .. ada mender tak sempat nak cakaplah ..hahahah.. macam-macam! 

Photobucket

Ok lah, meh kita tengok rakaman temuramah dengan Mommy Lyna nih ok. Siapa yang sempat baca entry ni, kejap lagi pukul 11.05 pagi - 11.30 pagi, jangan lupa tengok Rancangan Bicara IKS @ TV1 yer. Nampaklah nanti muka saya yang gemok, muka anak-anak Playgroup saya yang comel dan bijak-bijak belaka, dan muka peserta-peserta Seminar saya yang excited dan hadir pada awal bulan Januari yang lalu. Saya tak dapat tgk Rancangan ni sebab ketika ia disiarkan, saya sedang sibuk bermain dengan anak-anak saya Level 2, dan selepas tuh nak bersiap sedia untuk Level 4 @ 11.30 pagi pula. Takperlah, saya tgk rakaman semula nanti. Hehehe. Saya juga mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan jutaan terima kasih pada Aishah kerana sudi menemuramah saya dan mengetengahkan cerita tentang Genius Baby On Board di Bicara IKS@ TV1 ini. Saya sangat-sangat menghargainya. Terima kasih kerana "nampak sesuatu" yang ditawarkan oleh GBOB yang dapat membuka mata masyarakat diluar sana.  Insya Allah, bila dah dapat copy penuh dari Aishah nanti, saya akan masukkan dalam You Tube ok..:) In the mean time, tgk rakaman di bawah dulu ..:) Apa Mommy Lyna nak cakap! Hehehehe.. 


post signature
post signature

No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading