Friday, March 16, 2012

Apalah Nasib: Identiti Saya Di Curi Lagi!


Yer, identiti saya di curi lagi. Kalau dulu, wajah saya digunakan sebagai profile picture di laman sosial TAGGED, Kali ini sebagai testimoni produk kecantikan pula! Saya tidak mahu mendedahkan produk tersebut di sini kerana pemilik perniagaan produk kecantikan itu sudahpun meminta maaf secara peribadi kepada saya di atas insiden yang memalukan ini, dan memenuhi tuntuan saya untuk membuat kenyataan secara terbuka di laman Fanpage beliau selepas saya melempiaskan rasa kecewa saya di laman Facebook mengenai dan membuat satu album mengenainya serta bukti-bukti yang ada. Walaupun saya berasa ralat kerana beliau tidak dapat memberikan bukti dari mana beliau menerima gambar tersebut, kerana menurut beliau, ianya diberi melalui emel di FB tetapi FB nya kini tidak dapat dibuka, saya menghargai permintaan maaf darinya, maka saya rasa tidaklah perlu hal ini diperbesarkan lagi, cuma saya menulis di laman blog ini, hanya untuk memberitahu para pembaca agar tidak mudah terpedaya dengan apa yang anda lihat kerana belum tentu ianya benar.


JANGAN GELAK DULU!! *Hahahaha..saya tahu anda dah gelak sebab saya pun gelak tgk!!*Saya dah edit gambar ni sebab masa ni saya belum bertudung..so saya tunjuk muka jer lah yer ..:) Saya tak reti edit, so pakai belasah jer guna Paint dan conteng mana yang patut! kekke..Inilah gambar saya yang dicuri dan digunakan sebagai testimoni kononnya saya menggunakan PRODUK X .Hambek ko! Sapa yang tak terliur nak beli produk kalau dulu jerawat macam kulit durian banyaknya, tetiba jadi licin kan? Wakakaka..tu belum tgk yang terkini, kalau tak, mau dia ambil gambar yg terkini agaknya..:)

Saya memandang serius perkara ini kerana, ianya sangat bertentangan dengan etika perniagaan, bukan hanya  kerana menggunakan gambar tanpa kebenaran, tetapi juga kerana sememangnya saya tidak pernah menggunakan produk tersebut seumur hidup! Apatah lagi saya kini menjalankan perniagaan yang melibatkan ramai orang awam, yang sering saya jumpa, kalaulah mereka percaya yang saya memang menggunakan produk tersebut, dan mereka membelinya dengan harapan mendapat wajah idaman, tetapi kemudian tidak tercapai, siapa yang harus dipersalahkan? Tak pasal-pasal saya pula dikatakan penipu!. Kerana itu saya cukup kecewa dan marah pada saat saya diberitahu yang wajah saya digunakan sebagai testimoni. Kalau betul saya tak kisah, malah saya memang jenis promote produk yang saya rasa bagus dan berkesan dan saya dah cuba, *sapa kenal saya mesti tahu saya macam mana kan...*  tapi ini memang tak betul, manalah saya tak berangin 2  hari lepas, apatah lagi gambar tuh masa saya belum bertudung, gambar masa saya masih kerja di CRONY tahun 2005, saya baru sahaja mendirikan rumah tangga masa tu, saya tak tahulah apalah yang cantik sgt gambar tuh, sampai asyik kena curi jer. Ni pun memang rasa nak kuarkan suma gambar tuh! Tu suma  gambar peribadi yang saya gunakaan utk testimoni masa saya kerja dan buat laman web untuk syarikat saya bekerja. Dah lama giler saya tak update website tuh, saya bz sgt, takder masa pun yer, lupa camner nak edit pun ya! Huhuhuu... lama gilerr dahhh! Hampir 7 tahun! 


Ni gambar kenangan takleh lupa ..1st time saya pakai tudung, 1 hari sebelum puasa .. saja menggatal beli tudung sementara tunggu hubby htr baju melayu ..:) konon2 nak buat gempak kat my sis yg bukak exhibition kat Mid valley ..memang gempak pun ..suma terkejut beruk saya pakai tudung time nih ..what a sweet moment .. ni TANPA SEABARANG MEKAP... hehehe .. so nanti skroll dan bezakan sendiri lah yer ...:)

Nak dijadikan cerita pula, baru-baru ini, ramai sungguhlah kawan2 tanya saya pakai produk apa, kenapa muka nampak cerah, glowing, cantek, dan macam2 lah lagi komen yang saya terima, sampai sudahnya saya buat satu album pasal ni, sebab tuh bila jadi camni, saya mmg agak risau, sebab memang ada yang percaya saya pakai produk tersebut. Hu hu ..nak bina nama bukannya senang, tapi nak meruntuhkannya, sangatlah senang .. with just few clicks and sharing, everything GONE! Sebab tu saya harus bertegas dalam hal ini, untuk menjaga nama baik saya juga, sebab dah mula terfikir, entah-entah..5 tahun akan datang, album "Magic Me" dalam FB aku pun kena rembat oleh org yg tak bertanggungjawab, dan declare kata itu muka dia, semata-mata nak menang pertandingan online, atau ada yg sengaja nak gunakan gambar tuh untuk lariskan perniagaan dia. Jadi, lebih baik saya declare awal-awal. :) Sebab, saya langsung tak sangka, gambar saya kerja CRONY tuh, kemain ramai lah sgt peminatnya sampai ada yg nak amik tanpa kebenaran, memang pelik lah sgt saya rasa..ada macam2 orang dalam dunia ni rupanya .. hu hu..


Me masa baru2 pakai tudung ..bajet cantek lah jugak nih ..wkakakaka.. perasan giler noks... ni saya pakai mekap juga ...raya katakan ..., lagipun sejak saya mula bertudung, saya suka juga mekap walaupun tipis sahaja sebab takmo nampak pucat dan tak berseri:), Im deaing with people so kena juga pastikan penampilan diri kemas dan segar. :)

So, biarlah saya berterus-terang jer. Sepanjang saya kerja CRONY, memang saya pakai produk tersebut kerana sebagai staff, kami memang sgt digalakkan utk pakai produk company. Dan memang produk tuh bagus. Kulit muka saya  memang bermasalah sejak remaja lagi dan bertambah teruk bila nak kahwin. Tension sgt lah agaknya. Kerja keras cari duit nak kawin katakan..Hhahaha.. So, memang saya guna CRONY dan ada juga combination with Cellnique. Dermologica pun pernah pakai masa anak dara dulu, cakap jer brand hapa noks..mak masa muda memang habis duit beriubu riban beli barang muka tapi cantik tak jugakkk..skang dah kawin, beli susu anak lagik best!! Hhahahaha..Saya masih ingat, ada sorang stokis CRONY bgtau saya, jenis muka saya ni, kalau dah beranak baru cantik dan tak berjerawat. Saya pun iyakan jer lah, sebab memang dah fed up tgk muka sendiri. Malas aku nak panjang citer. Hhahaa.. Iyo kan jer... :P . Sekali memang betul beb! Saya ngandungkan Qarissa, masa tuh saya dah resign, siap beli stok CRONY berlambak2 sblm berhenti sebab nanti dah berhenti harga staff tak dapat lagi..wkakakka * keji giler...* , tak semena-mena, semua jerawat saya macam terkena sumpahan, sikit demi sikit hilang sampailah satu jerawat pun takder! Muka bersih giler tapi saya LANGSUNG TAK PAKAI APA2! Tersimpan jer produk saya kat rumah sebab saya memang tak guna, muka saya dah ok kan ...*malas pun yer ..pembawakan budak katakan, tak kuasa aku nak melawa...* Ramai orang tanya, saya direct jer sound, "Aku nih kalau ko tanya, pencuci muka pun takder! Aku pakai bedak talkum jer kalau nak keluar wei!". Memang 3 tahun++ saya langsung tak pakai apa2 kat muka ni. Jimat giler kos aku, mekap pun ala kadar jer. Sampailah Zayra lahir, pun masih ok muka saya, licin tanpa jerawat cuma saya perasan kulit muka saya ada bulu-bulu halus sebab dia mula nak menjadi kulit kering.


Ni pun gambar raya 2011.. raya pertama saya cam pengantin ..bajet pengantin baru ..perasan giler wei!!. hahahha..mekap itu wajib yer!! :) Tapi skang it's secondary, ada function baru pakai, kalau tak, tak koser.. hehehe


The new me!. WITHOUT ANY MAKEUP AT ALL. :)

Then, last year 2011, rasanya time nak dekat puasa kot, my sister suruh I beli produk kecantikan wajah sebab dia kata, kita dah 3 series, nanti start sagging, bla..bla ..bla * macamlah aku tak tahu dah  aku kerja CRONY, bukan tu ker yang aku duk gebang hari-hari? hahahah..* then saya kata oklah, produk apa ko nak rekomen, then masa tuh akak saya baru nak try Apple Stemcell, so saya tak pikir panjang, amik jer lah terus sebab masa tuh ada promo. Produk dia cuma ada krim siang & malam tapi takder pencuci muka and toner, so saya beli pencuci muka Safi Rania (sampai skang ada lagik...hahah) dan toner dia saya beli Miracle Water SKII (pun sampai skang ada lagi..). Memang bagus produk Apple Stemcell tuh, kulit saya jadi lembap dan bersih licin, kawan-kawan ramai juga yang tegur, nampak sihat & serata warna kulit cumanya, kulit saya TAK GLOWY dan TAK CERAH. Saya sempat guna 4 botol, 2 kali pagi dan 2 kali malam. Sampailah satu malam di akhir bulan December 2011 kalau tak silap.....jeng-jeng jeng....:)


The new me!. WITHOUT ANY MAKEUP AT ALL. :) With my dear genius baby Zayra on the way balik KL masa kami bercuti di Cherating bulan lepas. 

Kakak ngan adik saya duk sok-sek-sok-sek dalam bilik kat umah Along saya tuh, masa tuh saya baru sampai, every weekend mmg saya berumahtangga kat umah Along saya tuh, dan sebab saya tak puas hati apa lah pompuan dua orang ni duk ngumpat tak nak ajak aku join sama, heheheh.. saya pun terus mencelah tanpa bagi salam, "Apa ni ..apa nih ... apa korang tgh cakap ni tak ajak aku sama, cepat cerita!!!" Dan dorang pun citerlah pasal produk kecantikan yang dorang baru nak try...konon2 banyak artis pakai, *saya tak nak sebut nama terang2an, kang tak pasal2 kena saman* dan berkesan lah ..bla-bla..bla..so saya sound akak saya, "Along, hari tuh ko suh aku beli Stemcell skang ni ko plak tukar lain yerk? sabar jer!!" Pastu saya sambung, "Oh..artis ni pakai yer ..artis tu pun pakai, ah bak mai satu set meh aku try bagus sgt ker .. Apple Stemcell aku pun memang kebetulan dah nak habis nih .." Hahhahaha..kong ajau kan ..? Marah tapi pastu siap order satu. Entahlah apsal saya malam tuh terus jer order tak pikir panjang pun. Saya dapat barang tuh dalam 2 minggu, dan terus pakai sampailah sekarang, dah 3 bulan dah pun. Apa yang leh saya kata, setakat ni, memang produk tuh lah yang terbaik saya pernah try selama ni. Terbaik dan berkesan. Bukan sorang dua tegur muka saya ni ha, ramai na yg tegur tu yg sampai buat album kat FB tuh. Dari sms, emel, msg, semuanya org tanya, agaknya nampak sgt lah kot, kalau tak org tak tanya erk? Yang kelakar tuh, ayat-ayat macam, "Sejak pakai tudung ni makin lawa pulak Teacher Watie nih?" Hahhahaa..tergelak saya, yerlah, kebetulan lah kot, tak lama pas saya pakai tudung, saya bertukar pada produk ni, sebab tu lah saya amik masa juga nak cari kembali gambar2 saya yang bertudung sebelum saya pakai produk ni untuk dijadikan perbandingan. *dan sebab tu juga saya hangin bila tgk org guna  gambar saya yang dulu, masa saya tak bertudung  sebagai testimoni, kalau betul saya ni nak menipu, saya guna jer gambar lama nih, confirm senang jual wei! Sebab memang dulu muka saya banyak bulan!Hahah* 


The new me!. WITHOUT ANY MAKEUP AT ALL. :)  Saya rasa sungguh poyo bila tgk gambar nih tau! Wakakaka.. Bajet cantik lah tu konon,tak koser mak nok! Hahahhaa

Dan, biarlah saya bgtau kat sini jer, penat dah nak jawab soalan orang, hehehe..saya bukan artis @ model, nak cover2 cakap tak pakai apa2, atau nak sorok-sorok bila org tanya, atau bg alasan cliche macam jaga pemakanan, senaman setiap hari, minum air cukup dan yang paling tak boleh blah tuh, kesan air smayang! Adoilaaaa...so saya bgtau jer, saya pakai TABITA. Produk from Indonesia, saya beli ngan Adik saya, dia yg jual kat saya, saya takut nak beli kat tempat lain @ dealer lain walaupun ada yang kata leh dapat harga lagi murah sebab katanya TABITA banyak ciplak. Unless saya jumpa dealer yang jual TABITA Original dgn harga yg lg murah dari adik saya jual, maybe saya bertukar dealer lah..eheheh *habis aku kena ketuk ngan adik aku nih kang! Wakakaka*.  Saya beli exclusive pack yang leh tahan 3 bulan, saya baru nak masuk set kedua, dan kesannya saya dapat lihat tak sampai sebulan saya guna, tak habis pun set pertama tuh, hasil dah nampak. Ada yang kata kalau beli direct from Indon dapat murah, saya tak tahulah tu sebab saya pun lum sempat gi Indon lagi. Kekkeke..kalau saya gi, saya jumpa yang ori dan murah harganya berbanding dgn apa yang saya beli skang, saya akan rembat banyak2 buat stok 2-3 tahun! Hahhahahaa.


The new me!. WITHOUT ANY MAKEUP AT ALL. :)  This is with my genius Qarissa, pun masa balik dr Cherating bulan  lepas. 

Yang baca ni, mesti nak tanya ada peeling ker tak kan? *Aku dah tau dah soalan korang ..hehheh*. Memang ada but very mild, depends on kulit gak lah, kalau kulit memang tak pernah jaga atau pakai apa2, berkerak gak lah kot dia bersihkan. Hehhehe.. Macam saya, tak teruk pun peeling dia, halus2 jer, macam  kena sunburn, tapi bila kena matahari, tak pedih dan tak panas, biasa-biasa jer, cuma muka rasa tegang giler macam pakai mask. So, bila rasa tegang sgt tuh, saya amik Miracle Water SKII, balance yang saya ada sebelum ni, dan sapu satu muka untuk kurangkan rasa tegang tuh, dan dia akan ok as usual. Cuma untuk 2 minggu - 3 minggu jer, pastu dah takder dah. Walaupun pakai toner yang sama, dia takkan peeling dah, unless kalau lama tak pakai toner, memang bila guna balik, dia akan peeling sikit lah. Macam saya, hari tuh saya nak kuarkan kulit mati sekitar hidung, saya letak lebih2 kat sekitar hidung, cuma hidung jer lah yang keluar kulit mati yang ada bulu2 halus tuh, tempat lain tak efek pun. Dan bagusnya produk ni *sepatutnya produk2 yang claim kata dia punya produk bagus tuh sepatutnya hasil dia begini juga* , walaupun tak pakai sehari dua, atau maybe seminggu, dia takkan ada kesan yang menghodohkan lagi wajah. Macam Watie, memang selalulah lupa, kadang2 buat2 lupa nak guna krim malam, kecuali masa awal-awal lah semangat ..biasalah tuh kan ..wkakaka.. Malas sungguh rasa kalau tak betul-betul, tapi yg bestnya, walaupun tak guna, dia takder efek pun, kulit u nampak ok dan sihat je. tu yg rasa happy bila guna. Saya cukup takut kalau produk2 yang bila kita tak pakai, kulit kita akan jadi lagi teruk dari sebelum ni. Pelik kan, kalau brand yang famous2 tuh, tak kisahlah mahal ke murah, mana pernah ada kesan negatif kalau kita stop pakai atau bertukar ke produk lain. Tu yg cukup takut nak try produk sebarangan tau. Takut nanti bila stop jadi masalah pula kulit kita. ;(. 


The new me!. WITHOUT ANY MAKEUP AT ALL. :) Ni masa dalam keta tgh verangan  dan snap picture sorang2..hehehe

Ok, apa yang saya nampak beza sebelum dan selepas pakai TABITA ni? Hmmm..yang paling nyata, setiap kali amik gambar, dan secara live juga, nampak GLOWY dan CERAH, in fact SANGAT CERAH & PUTIH sampai hubby tegur saya masa dia snap gambar terbaru saya kat Launching @ GBOB JB , "Hishhhh...muka kemain putih !!! " Tapi dia tak komen lebih2 sebab dia tahu dalam handbag saya dah takder compact powder. kalau ada pun, saya takkan pakai, sebab warna dah lari jauh dah dari dulu. Dulu saya verangan konon2 nak kulit ala-ala bronze, so saya belilah yang compact khas from Makeup Forever, saja gatal nak try konon2 nak jadi Beyonce, skali tak habis pakai, hubby slalu cakap dulu *sblm saya guna TABITA*, yang muka saya nampak gelap bila pakai compact tuh, *bukan gelap, bronze yer bang ..bronze...wkakkakakka*,  tapi skang, muka dah cerah, memang buruk ah kalau pakai jugak, tu yang saya tak pakai lagik.. Sayang lah jugak, banyak lagi balancenya ..tapi takperlah .. tak pakai lagi best ..ekekkek..:) Ha, mesti ada yang teringin nak tanya, kalau nak beli camner kan? Sapa nak tau lebih lanjut leh ah call adik saya, nama dia Nana kat hp ni - 0102265786, ada gak member2 & client GBOB yang nak order dr saya, boleh jer, nanti saya ambik jer dari adik saya dan bagi atau pos.:)


The new me!. WITHOUT ANY MAKEUP AT ALL. :)  Dan ini yang terbaru, masa launching kat GBOB. Sumpah masa ni saya teringin nak mekap tau ..dah lah function rasmi, nak jumpa ramai orang ..tapi ..*korang jangan senyum kambing atau gelak yer kalau saya cakap..* saya cari mekap kit saya TAK JUMPA!!!! Hadoi la...sampai skang tak jumpa ..camno aku nak mekap pasni weiii! *Saya cuma dapat pakai lipgloss jer, tuh pun  free gift dari Pink Rose Beauty sebab sapa buat urutan kat situ baru-baru ni. Teruk kan saya ni ..Belasah jer lah ..sib baik tak nampak selebet jer hari tuh. Hahahaha..Watie oh Watie ..asal boleh jer ko yerk...

So, saya harap semua jelas dan kalau ada nampak gambar saya di mana-mana laman sosial, website yang bukan saya buat sendiri, tolong ah jangan percaya tu saya ..Dan kalau anda nampak gambar2 bertudung (sebelum dan selepas) yang saya letak dalam ni kononnya digunakan untuk testimoni produk kecantikan, mintak tolong bgtau saya dan bgtau kat owner produk tuh, sebelum saya declare kat FB, semua org share kata she's trying to cheat the public, better lah dia remove kan ..Saya dah mula nak rasa letih pasal kecurian identiti ni. Kalau mak artis, mak tak kisah noksss... muka mak bersepah2 dalam Majalah dan Paper, tapi saya ni  bukan artis, saya org berniaga, sebab tuh saya agak kisah dengan hal-hal sebegini. Dan saya harap, baik usahawan lain mahupun pembeli dan orang perseorangan, janganlah ambil jalan mudah untuk melariskan produk atau mendapat perhatian dengan menggunakan identiti orang lain. Berdosa tau! Bukan setakat dosa, bila org dapat tau, dapat malu besar! Saya betul2 harap ia tidak berlaku lagi. :)

*****************************************
PENGUMUMAN TERBUKA
18 October 2012:

Saya ingin memaklumkan bahawa saya TIDAK LAGI memakai produk TABITA setelah begitu banyak rumours mengenai produk ini mengandungi merkuri dan hidrokuinon. Saya merasakan yang saya perlu membuat pengumuman terbuka setelah agak ramai pelanggan serta rakan-rakan maya bertanyakan kepada saya tentang produk ini selepas melihat entry saya. Terus-terang, saya tidak mahu merosakkan perniagaan @ menabur pasir ke dalam periuk nasi kawan-kawan lain (samada saya kenal atau tidak) yang menjual TABITA secara online atau offline, tetapi memandangkan ramai yg ingin membeli dari saya, sedangkan saya tidak menjual lagi bagi pihak adik saya, saya rasa terpanggil untuk membuat kenyataan terbuka ini. 

Ketika mendapat tahu tentang berita ini, saya agak risau kerana ada menjualnya pada saudara mara yang berminat dan juga rakan-rakan. Ketika ini, berita ini belum saya ketahui. Tidak lama selepas itu, ia mula tersebar di online dan rakan saya memberikan link mengenai TABITA di internet, tetapi masih belum dapat diyakini sepenuhnya, jadi saya masih tidak mahu membuat pengumuman ini secara terbuka lagi. Lebih mengelirukan apabila lab test di Indonesia itu seolah-olah telah diubahsuai. Saya menerima beberapa info dari orang yang berbeza, semuanya gambar yg sama, tapi resultnya berbeza. Ketika itu, saya pun telah berhenti memakai Smooth Lotion dan hanya memakai krim siang. Krim malam pun jarang di pakai kerana saya MALAS. *as usual, awal-awal jer gigih*. Dan Matt Finishing Tabita masih saya pakai sekali-sekala sehingga sekarang. 

Apa yang membuatkan saya percaya yang TABITA tidak selamat adalah apabila rakan saya membuat aduan di BFPK dan beliau memberikan mesej melalui FB kepada saya. Saya salinkan semula apa yang beliau berikan pada saya. Sejak dari itu, saya terus berhenti memakai produk ini dan sekali sekala menggunakan Matt Finishing TABITA. (*Matt finishing ni macam BB Cream, saya secara peribadi rasa Matt Finishing ni tidak mengandungi sebarang kandungan yang bahaya). 

Assalamualaikum wbt,

Aduan pihak puan melalui emel berkenaan Produk Tabita Skin Care kepada pihak Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (BPFK) adalah dirujuk.

Bahagian Penguatkuasaan Farmasi KKM telah menjalankan analisa makmal forensik terhadap produk Tabita Skincare pada penghujung tahun 2011 dan mendapati salah satu jenis produk ini iaitu Tabita Smooth Lotion dikesan mengandung racun berjadual hydroquinone. Oleh kerana produk ini diimport daripada Indonesia dan terdapat ramai pengedar persendirian di Malaysia, siasatan lanjut ke atas laman web dan blogspot akan dilakukan.

Terima kasih di atas perhatian dan kerjasama pihak puan.

"BERKHIDMAT UNTUK NEGARA"

Bahagian Aduan Perkhidmatan Farmasi
Kementerian Kesihatan Malaysia
Tel: 03-78413200 

Untuk lebih bersikap adil, saya rasa jika anda khuatir atau memerlukan maklumat lanjut, bolehlah hubungi sendiri nombor yang saya sertakan itu untuk menyemak sendiri. Selain itu, untuk lebih memuaskan hati pada mereka yang telah membeli produk ini dan rasa khuatir mengenai kandungannya, saya syorkan agar anda membawa produk anda ke Jabatan Kimia Malaysia untuk membuat ujian terhadap kandungan produk anda, krana ada juga rumours mengatakan yang Tabita banyak yang tiruan.  Anda boleh menghubungi nombor di bawah dan tanya samada mereka boleh malakukan ujian tersebut atau tidak.

Jabatan Kimia Malaysia,
Jalan Sultan
46661 Petaling Jaya, Selangor
03-7985 3000

Kepada mereka yang menjual Tabita, maafkan saya kerana saya buat Pengumuman Terbuka ini untuk memberitahu mereka yang melayari laman web ini yg saya tidak lagi memakai TABITA dan tidak lagi menjualnya, sebelum ini, setiap kali mereka message, saya balas dan memberitahu perkara yang sama, jadi lebih baik saya buat pegumuman terbuka. Langsung tidak ada niat untuk mensabotaj perniagaan anda. Terpulang lah pada pelanggan yang membaca jika masih ingin membeli, cuma saya tidak lagi menjual produk ini. Harap maklum. 

post signature
post signature

16 comments:

.::: Princess MOMOY :::. said...

ERKK..BARU NAK TRY
TERIMA KASIH SIS ATAS INFO

Nor Manfuzah Mohamed Fuad said...

bahya tak utk wanita hamil 5bulan??

bulanmiey said...

since u stop pkai tabita ni ada side effect x?do pm me at fb bulan miey.....

mus said...

My wife baru nk try pkai tabita ni... lepas baca blog ni ase seram plak... so to my wife,lau boleh jgn try ehh... bahaya...ツ

nani jafri said...

TQ AKAK SY BARU NAK GUNA N ADA HATI NAK JUAL TP BILA DAPAT TAU MCMNI OOO TIDAK.....TAKOTNYA SAYA

Unknown said...

Salam sis bole updated tak ada kesan2 negatif bila sis stop guna tabita ni? Sis da pakai brape lama ? PM me plz...

Unknown said...

a ah..bru ingt nk bli..x jd la..huhu

Unknown said...

sy dh pakai 2bln..tp dh 2 minggu stop..skang jerawst kecik2 naik dh..huhu...realy hope its becoz i nk dtg bln...hopefully. ..

Nalie Wong Joon said...

bkn bermakna sis nak memburukkan atau menabur pasir dlm bisnes diorang..klu sharing benda yg betul x de berdosa kan??bagus dgn tindakan sis..berani kerana benar..:-)

Unknown said...

Sekiranya di beri keizinan..sy bole membantu anda dlm penjagaan kulit yg sihat...untuk temujanji hubungi sy di talian 016-2083474 ( pn erna) sy juga mempunyai pengalaman menggunakan produk yg mengandungi hidrokinon..sharing is caring :)

Zulina's mohamed said...

salam sis..sya mintak izin share n copy ayat ye...tq

Koleksi Jentayu said...

Betul lar kak..saya ada pakai..pas stop kejap abih muka naik jerawat:-( dah takut dah..memg stop lah xbak pkai dah..:-(

Koleksi Jentayu said...

Betul lar kak..saya ada pakai..pas stop kejap abih muka naik jerawat:-( dah takut dah..memg stop lah xbak pkai dah..:-(

apasaja said...
This comment has been removed by the author.
ELight Warrior said...

I suggest u yg ad masalah muka pakai bahan semula jadi mcm aloe vera 92%..klu u uoll beli berbaloi ..boleh baiki kulit hilangkan parut n dpt moisture kan kulit ..harga pon berpatutan ..klu korg nk I suggest u beli ngn kwn i what app je 01152897268..harga setahu i dye jual rm 28.berbaloi Ni produk dri korea ...bgus ssbgt ramai review bagus produk ni

Tabita said...

Produk ini memang ok, sudah banyak yang membuktikan hasilnya dan memuaskan. Tabita Skincare menjadikan kulit wajah lebih putih berseri setiap saat. Selalu menjadi pusat perhatian karena wajah terlihat semakin cantik dan putih.

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading