Thursday, May 13, 2010

Bepanthen - Cream For Baby That Really Works!

Today, aku nak promote sket produk bayi yg aku guna. Walaupun tak dapat apa2 komisen dr company BAYER tuh ..wakakkaka... aku nak promote gak ..sebab aku baaekkkk punyaaaa Mummy ... hahhaha..

Produk Bepathen ni adalah produk yg aku guna sejak Q lahir lagi. Its very good untuk rashes anak. Bukan anak jer, mak, apak, atok, nenek pun leh guna kalau ada rashes atau gatal-gatal. Hhehee.. Actually, mender nih Along aku yg promote. Aku dapat banyak hadiah baby termasuklah cream rashes for baby, tapi tak semuanya berkesan. Ingat lagi si Q melalak-lalak kesakitan dengan punggung dia yg merah cam udang kena bakar! Kesian anak aku ..menggelabah puyuh gak masa tuh, maklumlah, anak pertama, mana ada experience ..mmg cuak giler bila tgk punggung dia merah.

Then, aku tanya Along aku, dia pakai produk brand apa utk anak dia. Dia terus suruh aku beli Bepanthen, dia kata mmg bagus. Siap suruh beli yg besarrrr lagi... Aku dengar nama Bepanthen terus blur...Awat nama pelik na? Silap2 dengar bunyi cam mencarut jer..Ahaks! Tak commercial langsung! Hhahah (Tak dapat komisen haruslah kutuk sket kan ..wkakaka..keji nya Watie nie ..haha) . Aku pun dengan segeranya pergi farmasi dan tanya, "Ada jual Be..paaan..then ka??" Staff tuh pun pelik dengar..sib baik dia tahu .. Kira tuh lah pertama kalu aku tgk rupa bentuk Bepathen tuh ..hahha.. Nama pun anak sorang kan ..semua blur..!

But, the product is so..so good sampai aku tak berpaling lagi! Cheeewaahhh.. Poyos.. Mmg puas hati beb .. Aku pakaikan Q pagi, petang jer the reddish tuh dah surut dan Q tak nangis lagi. Punggung pun jadi lembut. Sejak tuh, mmg isu rashes takder lagi. So, untuk Zayra nih pun, aku pakaikan dia daily. Kengkadang, kencing baby atau berak dia ni kan "tajam", so haruslah pakai krim untuk kurangkan kesakitan dan kegatalan tuh .. hehehe..

So, to all mothers @ bakal-bakal ibu tuh, leh ah try produk nih yerk. Tak lah mahal, yg paling besar punya botol, harga dia dalam RM 18.90 jer, aku beli kat Farmasi CARING. Kalau nak murah lagi, leh gi MYDIN, aku pernah beli tak silap aku dalam RM 14.90 untuk kotak besar.. Yang 1st time aku beli mahal dowh ..sampai RM 22.90 kot... lain tempat lain harga agaknya ..:) Botol besar tuh memanglah tahan sangat lama,berbulan jugaklah kan... berbaloilah beli org kata...

Kat bawah ni ada gambar aku tempek untuk korang tgk, aku rembat kat tenet ..ehhehe


Krim yg berjaya membuatkan Qarissa tak nangis lagi..:)


No more rashes!!

3 comments:

Ummi Salsabila said...

i pun guna bepanthen.le pki tuk nipple gak.

alinalan said...

stuju... it works for Damia & dzakirah juga!

Haiza said...

tidak syak lagi....cewahh...memang ni better dari krim2 lain even yang hospital or klinik punya krim sapu tu pun tak berapa bagus...

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading