Monday, May 17, 2010

Bila Kita Menjadi Inspirasi!

Pernah tak korang terfikir untuk menjadi sumber inspirasi kepada seseorang? Tak kesahlah what type of inspiration pun, yang penting, apa yang korang lakukan, apa yang korang cakap dan segala tindak-tanduk korang menjadi inspirasi kepada orang lain. How good is that feeling yerk?

Alhamdulillah, aku sama sekali tak sangka apa yang aku lakukan sejak berblog ni menjadi inspirasi pada para ibu bapa yang lain. Seriously! Aku berblog pun selepas beberapa bulan kelahiran Qarissa, dengan niat untuk meninggalkan catatan di alam maya khas buat anakku, nanti bila dia besar, dia boleh tgk balik apa yang Mummy tulis, apa perkembangan dirinya dan apa yang Mummy dah lakukan dalam usaha menjadikan dia manusia berguna di muka bumi ini.

Tapi, tanpa aku sangka, terlalu banyak yang aku "dapat" selepas berblog. Yang aku sendiri tak sangka! Aku dapat kawan baru, aku dapat kekuatan baru, aku dapat banyak info dan ilmu berguna hasil perkongsian dengan para ibu apa yang lain dan apa yang paling mengejutkan dan tanpa disangka - aku juga menjadi inspirasi para ibu bapa yang lain! What an honoured..!!

Apa yg aku lakukan & kongsi dlm blog Q's & education blog tuh adalah perkara rutin & aktiviti yg kami lakukan bersama selama ini. Yg kami lakukan dengan gembira, semulajadi, tanpa tekanan & yg paling penting, both of us enjoy the moment so much! (which baby Zayra will also feel & do the same..:) Bila aku kongsikan cerita & aktiviti itu di alam maya, tanpa aku sedar, rupanya ia telah memberikan kesan & inspirasi kepada orang lain. Terutamanya kepada para ibu bapa yg mempunyai anak yg hampir sebaya dgn Qarissa .:) Sungguh tak pernah aku sangka!

Dan perasaan gembira & dihargai dapat aku rasakan apabila aku mula menerima komen-komen positif dari para ibu bapa yang menyukai serta menghargai perkongsian aku ini dan cuba mempraktikkan kepada anak mereka pula. They compliment me in so many ways - msg, sms, comment, FB, emel dan banyak lagi. I feel so honoured friends!! It really feels good when people appreciate what we have done all this while dan bertambah seronok apabila apa yang kita lakukan tu adalah apa yang kita suka dan buat tanpa rasa terpaksa. Sungguh happy & bertekad untuk buat dengan lebih baik!

Everytime i dapat msg & komen like - "U're my inspiration", "Thanks a lot Watie, how i wish i can be like u", "Thank u for sharing,tak sabar nak buat dengan my baby", "Qarissa & Quzayra are so lucky to have u as Mommy", "Mak aii, pandainya Qarissa", "I jadikan u & Qarissa my idol" dan macam-macam lagi komen membuat kan aku tersenyum sampai telinga! Terima kasih sahabat..uols really make my day!! Walaupun hanya di alam maya, tanpa bertemu muka, tapi semangat dan kata-kata seperti itu membuatkan aku rasa sgt dihargai sebagai ibu & cikgu kepada anak sendiri. Begitu juga dengan kawan-kawan sekolah & universiti dulu, kata-kata pujian, semangat dan sokongan mereka really make me want to do more. To be an inspiration to others is really "something" that i never thinking of..and when it does, only God knows how i feel... thanks again pals...

As for me, aku juga menjadikan kawan-kawan sebagai inspirasi. Seperti Mommy Lyna, Jiey & Put, kecekalan, ketabahan & kesungguhan mereka dalam membesarkan anak-anak seistimewa Fahry & Rayyan & Idris tanpa jemu menjadi inspirasi dalam hidupku. Lebih-lebih lagi, Zayra juga berkongsi "bumbung" yang sama dengan Fahry (ntah-ntah ada jodoh tak? Wee...gatal mak Zayra nih!!Hahahha). Begitu juga dengan rakan sekolah, Sue @ Pumpkin Mommy yang begitu tabah mengharungi ujian Allah ke atasnya bila disahkan mengidap breast cancer. It really make me proud of her, tengok dia menjalani kemoterapi sehingga 6 kali dengan penuh kekuatan. I'm really proud of all my friends...!!

Tak kira apa pun "ceritanya", bagaimana dan apa yang menjadi inspirasi kepada orang lain, yang lebih penting, kita sudah BERJAYA!!! Berjaya menjadi inspirasi kepada orang lain dengan cara kita sendiri...Congrats to ourself yeahh...!!

Sekali lagi, me personally nak ucapkan thanks to all readers yg mengikuti perkembangan me anak-beranak selama ni & menjadikannya sebagai inspirasi dlm kehidupan...I want uols to know that I appreciate all the comments & feedbacks...Muahhhhhssss..!!Nanti kita sharing lagi kay!!! :)

It's an honoured :),

6 comments:

Unknown said...

watie,
saya cuma bangga sbb awak berjaya dlm kehidupan .. berjaya dlm membesarkan anak² dan juga berjaya mengharungi hidup .. walaupun saya tak berapa kenal awak, tp dari blog yg saya baca ni saya tau awak jenis yg semangat juang .. moga, hari bahagia menanti di masa² hadapan .. amin ..

boutique said...

http://butikcollections.blogspot.com
akak ipar aku jual, berminat text aku tau..hehe...inafahmi

Sharini aka Ummi Khayra said...

lama tak masuk sini.. menjengah...hehehhehe memang dari dulu nini kagum dengan watie sebab sabar and sungguh bersemangat untuk ajar anak watie menjadi yang terbaik... :) Nini pun rasa macam nak jadi macam watie jek.. meh turunkan ilmu personally boleh? :P

Myalycia said...

u are my idol 4ever hehe..

Farah said...

hehe ko memang sumber inspirasiku jugak la watie..bukan senang nak tengok anak pandai membaca ok..nak suruh die concentrate tu pon dah mencabar dah.

Salwa.Sha said...

Salam dear...
Mmg mengecewakan dpt berita mcm tuh, but insyallah, setiap kejadian ada hikmahnya kan... take care ya..

-----------
Entry sha today ttg usaha mencari $. Nak tambah duit? Tinggalkan email add kat comment ya.. :)

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading