Friday, October 29, 2010

Peta to GBOB Yang Paling Cun Abad Ini!


Yeehaa, special thanks to my hubby Darling kerana telah menghabiskan separuh malam semalam (burn dah malam Jumaat we all..wakkaka..korang jangan pikir lain plak haaaa.....) membantu aku menyiapkan peta to my office - Genius Baby On Board @ Wisma Bling Lustre ni. Menggunakan Visio, kemudian convert ke PDF dan JPG, aku rasa ini adalah peta yang paling jelas untuk semua pelanggan dan bakal pelanggan yang ingin datang ke Wisma Bling Lustre. Sama ada ke Genius Baby On Board atau ke Scriptory Box. Mesti korang takkan sesat punya...kalau sesat jugak .. aku tak tahulah nak kata hapa dah .... ekekekke... haruslah sewa teksi terus bawak datang sini. Actually kan .. tak susah sgt tau ..sapa yang perna gi Warehouse My Dear, yang femes dengan produk bayi & kanak-kanak tuh, mesti tau area sini punya .. (btw, my dear now ngah buat warehouse sale..nanti aku blog pasal nih okeh ..:)

Aku sebelum ni mmg malas btol nak wat peta, sebab UTAMA- jalan-jalan kat KL dan Sgor nih mmg aku fail. Hubby adalah org yang paling sabar melayan kerenah bini dia yang blur tahap dewa kalau bab-bab jalan ni. Paling standard punya ayat aku selalu sebut.."Alah...jalan belakang tu yang ....". Balik-balik jalan belakang ..balik-balik jalan belakang .. wakakkaka.. semua aku bantai jalan belakang jer ..belakang umah nak gi Carrefour lah, belakang opis nak gi Pos Laju lah.. jalan belakang Glenmarie nak masuk Hiway Sg Buloh lah ...hahhaa.. asal boleh jer kan? Sampai we all sesama gelak bila setiap kali aku cakap.. "ikut jalan belakang tuh bang....!" Hhahahahaa....

Tapi aku rasa memang dah tiba masanya aku kena wat peta yang betul-betul clear. Lepas nih, akan ada banyak aktiviti kat GBOB & SC, jadi kalau client tak tahu jalan, payah gak tuh kan? Hheheh... Dulu aku cetak rompak jer Mommy Lyna punya peta ..ehhee..tapi sebab bila nak enlarge dia jadi pecah, lagipun masa tuh masih belum banyak kedai kat area sini, jadi maybe tak berapa jelas..now dah ada few kedai sederet office we all, so memang senang rasanya nak jumpa our office.

Sebab tu aku berterima kasih sgt kat hubby sebab dia sudi lakarkan the map utk aku, dan aku cuma tambah-tambah sikit jer, mekap sikit sana sini, letak blusher sket, lipstik dan mascara, siap dah peta tuh! Ekekekek..

So, this is the latest map for Genius Baby On Board & Scriptory Box yer. Boleh ah kalau korang nak save dalam Lappy, nanti ada function ker hapa pasni yang we all akan buat, korang leh upload this peta kat blog memasing okeh ..:)


To all my lovely participants, jumpa esok pukul 2 pm yer. Jangan lambat tau, nanti kesian kengkawan lain kena tunggu gak ..:) Sesapa yg ada last minute tetiba rasa nk dtg, leh contact aku kay. Dulu my last seminar pun ada gak yg last minute call kata nk dtg, so kalau this time pun ada, just bgtau aku jer kay .. Lega dah hati aku nih, peta dah siap, dah boleh fokus on my revision for tomorrow. Mommy Lyna pun mesti tgh sibuk melihat handsout dia, sebab besok SC pun ada buat talk belah pagi utk Wohowo mum. Wohowo tuh stand for Work At Home Working Mum. Sesuai lah utk ibu-ibu yang bekerja tetapi ingin menambah pendapatan dari rumah. Wat side income. :) Memang sekarang kena wat cam tuh wei, kalau tak cari jalan tambah pendapatan untuk seisi keluarga kat KL@ Sgor nih, dah macam hidup "kais pagi makan pagi, kais petang makan petang" kekdahnya... kengkdadang rasa nak lari duduk kat kampung pun bagus .. jimat sket kosnya kan? Sayangnya, aku takder kampung. Kampung aku kat Singapore, yang dah sure aku jadi papa kedana kalau duduk sana dengan gaji banyak tuh.. hahahha.. sib baik hubby ada kampung kat Melaka, tapi tuh pun dah jarang balik sejak arwah mama meninggal. Hu hu ..

Korang percaya tak kalau aku kata, hasil duit simpanan buat part time business masa kerja dengan CRONY dulu, me & hubby dapat beli banglo? Hmmmm... cam tak caya kan ..? Percayalah...(ala-ala Siti Nurhaliza..) sebab aku dah duduk pun kat situ 3 tahun lepas, masa umur aku 27 tahun! Hhehe... Sebelum Q lahir lagi, pas beli jer terus preggy, macam tau2 jer Q nak duk umah besar. Sungguh poyo itu budak..kecik2 sudah pandai demand, tapi tak leh lawan Zayra..Zayra lagik kuat demand sejak dalam perut, sampai akhir preggy, sampai dah kuar pun demandnya sangat tinggi. Nak beli bionic hand dia jer mau makan RM 255,000 weh! Tapi takper, tu lama lagi! Masih sempat aku cari duit ..hahah..by the time dia 21 tahun dan tangan tak membesar lagi dah, silap2 dah ada made in China punya Bionic hand ker kan? Wakakaka.. Murah lah sikit, RM 25, 000 jer ke, boleh lah acik korek2 sket sana sini nak beli. Hhahahaha....Tak sesia aku wat part times business, ikat perut lepas kawin, jimat cermat sebab ada mission yg aku nak capai, dan alhamdulillah, berkat restu mak bapak jugak, belum sampai umur 30, aku dah ada umah sendiri, sangat happy. Sekarang fokus nak bayar duit umah jer .. ehhehe...So, mmg lah aku galakkan mak2 dan bapak2 wat part time business nih, tapi jgn sampai keluarga terabai plak ..tuh dah lari konsep tuh.. hu hu ..

Ok geng, selamat membaca peta ni okeh!!

See you tomorrow,




No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading