Monday, November 29, 2010

Seminar Rahsia Pesona Wanita Yg Sukses!

Alhamdulillah, Seminar Rahsia Pesona Wanita telah pun berlangsung dengan jayanya di Genius Baby On Board hari Sabtu yang lalu. Bermula dari pukul 2pm - 8 malam dan kemudiannya bersambung hingga 10 malam sebab nak dapatkan tips2 menarik dari Mr Sifoo, dan dengar cerita, sambung pulak kat kedai makan sampai kul 12 tgh malam ..:)

File & Produk yang tersusun cantik

Lebih kurang 12 participants yang menghadiri Seminar ni. Its a very cool and relax Seminar .. dan penuh dengan informasi serta tips-tips menarik untuk para peserta. The Sifoo iaitu Mr Bat yang datang dari Singapura orangnya sangat cool dan sempoi, kalau tgk dari luar, cam tak percaya jer ilmu penuh dada (bak kata orang ...heheh) Yerlah, manusia ni kan selalu tgk dan nilai orang secara luaran. Yang pakai serban, songkok, jubah selalu dikaitkan dengan alim, baik, beragama dan ilmu penuh di dada, kalau yang sempoi, baju biasa, ala-ala jer tapi cakap pasal agama dan Ketuhanan, selalu di pandang remeh dan sebelah mata. Sama jugaklah kalau yg kita tgk lelaki pakai seluar pendek dan ala-ala selekeh, mesti ingat dia sengkek kan? Kalau tgk lelaki pakai tie, smart2, mesti ingat berduit jer .. Hahahha.. padahal yang pakai suar pendek tuh baru balik dr main golf, yang pakai tie tuh baru balik dari opis kerja biasa2 jer. Atas rasa dan judgement melalui pakaian @ luaran inilah, banyak wanita yang selalu kena tipu dengan kasanova dan lelaki kaki kikis tau ..atau yang kena rogol dengan guru agama (kononnya guru..). Kita sendiri yang membenarkan diri kita ditipu oleh pandangan mata. Korang ingat tak lagu nasyid, "Pandangan mata selalu menipu ...pandangan hati itu yang hakiki" hehehe.. dalamilah maksudnya yer...:)

Mr Sifoo a.k.a Mr Bat yang sempoi dan cool

The seminar went smoothly, dengan setiap peserta dapat personal touch and consultation what is the best for them, apa yang dapat menaikkan aura dan serta personaliti mereka melalui pakaian, baju, seluar dan tudung. Sebenarnya, kita ni semua ada kecantikan semulajadi dalam diri, dalam hati. Cuma mungkin kita tak jumpa jalan untuk melahirkan di wajah kita. Sebab tu penting untuk kita tahu apa kekuatan dan kelemahan diri sendiri supaya kita jumpa aura kecantikan tu. Semangat lah semua peserta nak tau what is the best for them. As I said, the consultation datang dari seorang lelaki kan ..:)

Para peserta yang datang tekun mendengar nasihat dan penerangan dari Mr Bat

Ada juga diceritakan tentang mahabbah, dan diajarkan doa-doa serta senaman yang bagus diamalkan oleh wanita. Yerlah, kata pun dah kahwin dan beranak-pinak, semua urat dah lari sana sini kan .. hahahaa.. just like our car, badan pun kena lah maintain juga..:) Yang bestnya tuh, Mr Bat siap bagi petua2 pemakanan dan amalan yang boleh dilakukan untuk menghindari sakit-sakit macam ni. Dan petua tuh sangat mudah dan barangnya juga sangat murah dan senang di dapati. Semuanya menggunakan herba dan apa yang ada kat dapur kita tu. Cuma perlu amalkan dengan ayat Quran yang turut di ajar sekali.:)

Rilek jer duduk atas tu. We all bagi kerusi dia takmo pakai. Ekekek..

Ada juga diterangkan berkenaan asal usul sihir yang sering dikaitkan dengan rasa dengki antara manusia, yang cuba nak menjatuhkan orang lain dan sebagainya. Personally, aku respect Mr Bat ni sebab dia langsung tak claim dia ustaz, bomoh atau apa sahaja perkataan yang related to mengubat orang. This is my 1st time meeting him, selama ni aku dengar cerita gitu-gitu jer from my friend, tapi tak pernah jumpa pun. So, aku takderlah komen apa-apa sebab tak pernah jumpa kan. Hheheh.. but, after I met him last Saturday, he was really a fun man, peramah dan kelakar juga, and dont forget- knowledgeable too. Tak perlu nak berpakaian jenama mahal atau gempak to gain respect from people, yet everybody respect him for his knowledge. Its such an honored he's willing to come all over from Singapore to share with all the ladies & gentlemen yang datang kelmarin. Apa yang aku tau serba sedikit tentang Mr Bat, he has his own business and a very busy man, anak murid dia nak jumpa pun susah (bak kata my friend yang arrange this seminar), tapi jika ada yang memerlukan pertolongan, special case yang melibatkan gangguan sihir dan sebagainya, he's willing to help. That one kena arrange dengan my friend - Ms Alina :)
Mahabbah melalui bunga mawar

And the way Mr Bat looking at all problems related to this sihir2 thing is very easy. Gunalah bapak sihir apa pun kan, ayat-ayat Al-Quran juga yang akan menewaskan perbuatan itu dengan izin Allah. No hanky panky, or guna jampi pelik2 atau ritual yang cuak2 tuh.. semuanya kembali pada janji dan ayat-ayat yang Allah dah berikan..:)

Makan time ..

The team juga ada jual kapsule Habatussauda - Anti Sihir, Garam Geram dan Mahabbah Candy yang sudah dibacakan ayat Quran dan mempunyai fungsi masing-masing. Macam Habatussauda, rasanya semua umat Islam dah tahu kebaikannya kan, in fact dalam Quran pun dah diterangkan dengan jelas mengenai Habatussauda ni. Semua boleh makan, baik lelaki atau perempuan, as supplement walaupun tak kena sihir. Takkan lah nak kena sihir baru nak makan kan? Hhehe..sebab you can take it as supplement. Garam geram tu plak boleh digunakan untuk "pagar" rumah, Kita buat sendiri jer, sangat senang dan tak payah nak upah orang "pagar" rumah atau kedai kita. Aku ingat lagi dulu masa nak "pagar" rumah, time baru pindah, aku ada lah call tanya-tanya orang yang buat servis ni tau. Hmmm.. cecah 300-400 gak lah nak "pagar" rumah. Nasib baik jiran aku Kak Ima tu pun pandai pagar rumah, aku mintak tolong dia pagarkan jer. Sekarang dah ada garam geram, kita pagar sendiri pun boleh. Just larutkan garam tu dan spray keliling rumah. Mesti ada wudhu dan bacaan ayat suci Al-Quran yang mudah. :)

Kapsule Habbatussauda Anti Sihir
Arifbillah - Garam Geram

Secara jujurnya, aku baru try Habatussauda sahaja. Garam aku ada beli tapi tak buat lagi sebab rumah dan kedai dah ber"pagar". :) But me still keep it lah kan ..As for Habatussauda, personally aku suka the taste. Aku memang pernah amik Habatussauda sebelum nih, so aku memang tau rasa dia. But this Habatussauda punya taste macam pure one, bila makan rasa sedap, bila sendawa pun sedap. Dulu kalau sendawa macam terasa giler tak sedapnya, tak tahu apsal, but this one I can just feel the pureness inside the capsule. :) I took it as supplement sekali dengan supplement lain yang aku amik macam Transfer Factor, DHA, Spirulina & Kalsium. :)

Tak pasti ni pasal apa sebab aku takder time ni. Hubby yg amik gambar tapi my hubby sgt suka apa yang sedang Mr Bat pegang tu.. Stylooo...hehehe

Mahabah Candy tu aku dapat sebiji free utk rasa. Rasa dia cam gula2 biasa jer..hehehe.. tapi its a candy with purpose.Ia dah dibacakan ayat Quran dan bertindak sebagai pemanis semulajadi untuk diri dan wajah wanita. Tak perlu korang nak pakai susuk emas ker, susuk tembaga ker atau botox sana sini, cucuk atas bawah selagi ada tempat nak cucuk..wakakakka.. amalkan ayat Quran dan boleh cuba makan Mahabbah Candy, Insya Allah pesona diri dan wajah akan kelihatan..:) And, another good point about this Team, dorang bukannya beria-ia promote product tu pun, and the product also memang tak mahal sangat, ia memang mampu dimiliki, but it is more to help people out there yang ada masalah masing-masing, the service first & the profit will come later ..:)
Mahabbah Candy. Sedap gula2 dia. packing pun lawa..

Dalam seminar tuh, ada juga peserta yang ceritakan pasal kes-kes pelik yang mereka alami. But again, this Mr Bat took it very easily dan bak kata dia, "I listen but wont take your word easily". Maksud Mr Bat, mungkin sebelum ni dorang dah cuba berubat sana sini, dan bomoh, pawang atau pengamal perubatan tuh dah bgtau macam-macam pasal problem yg dialami, so this person bgtaulah apa yg diberitahu kepada Mr Bat, but he wont take that word as final. :) coz dia ni selalu menentang arus. Ekekekek.. cam cth: Ada sorang geng dia Imsomnia few years langsung tak boleh tidur, dia bg mamat tu minum air kopi pekat giler2 punya, menggigil2 mamat tuh nak minum..hahaha.. tak minum pun dah Imsomnia, kalau minum apatah lagi kan? Sekali hambek ko... dah minum malam tuh, terus terbongkang sampai pagi..terus baik Imsomnia dia ..Wakakaka.. like he always said, "Its your mind who play tricks on you!"

Masa ni dah habis seminar tapi semua takmo balik lagi..nak mintak tips kesihatan :)
Latihan untuk menguatkan otot dan urat saraf yg bagus diamalkan setiap pagi beserta doa.
Sessi consultration

Tu lah antara pengisian2 yang aku sempat dengar hari tu. Tu pun rasa dah banyak kan...? Hehhee.. Aku tak dapat nak ikuti full seminar sebab jaga anak kat luar. Baby tak boleh masuk bilik Seminar, so my baby main2 kat Kids Zone, dah ngantuk nangislah kan ..so aku kena tidurkan lah, melayan both kids, nasib baik ada hubby tolong tengok2 kan masa aku masuk bilik Seminar ..:)
Tekun kan semua :)
Semua cuba the exercise :) Susah gak ooo

Insya Allah, menurut my friend Alina, this Seminar akan diadakan lagi akan datang, but I'm not sure when. Will update about this in my blog sekiranya ada sebarang new info pasal this Seminar okeh. Pada bloggers yang baca this entry, mungkin sebelum ni rasa segan-segan atau tak sure if patut datang atau tak, I personally suggest you to come and join us.

Tgklah muka aku terkial-kial nak try this exercise ni.. hahahah
Semua tekun menulis bacaan zikir untuk diamalkan

A Successful Seminar,

No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading