Thursday, February 10, 2011

GBOB On Media: Harian Metro Edisi Rabu

Saya menerima panggilan dari Kak Siti akhir bulan Januari 2011 yang lalu, memperkenalkan dirinya sebagai Wartawan dari Harian Metro dan berminat untuk menemuramah saya berkenaan Genius Baby On Board, aktiviti dan program serta bagaimana saya membesarkan kedua-dua anak saya, Qarissa & Quzayra. Saya harus berterima kasih kepada sahabat saya, Mommy Lyna, kerana telah sudi memberikan nombor telefon saya pada kak Siti. Lyna memang ada bgtau saya yang beliau dah pun bg hp saya pada kak Siti, Lyna kata dia cerita pada Kak Siti perihal Zayra dan juga GBOB.  Lyna risau juga kalau-kalau saya terasa hati kalau orang nak interview saya pasal tangan Zayra. Hehehe.. Saya kata, kalau kisah Zayra dan kisah saya membesarkan anak seistimewa Zayra dapat memberikan motivasi pada keluarga lain, kecik tapak tangan, tapak GBOB saya tadahkan! Heheehhee.. Mak bangga noksss..anak mak masuk paper! Ingat senang orang paper nak interview. Sapa tak nak pahala free wei! Ekekeke.. 

Sessi temubual. Semangat aku cerita wei! Hahaha
Gedik tak gedik lah kan si Qarissa nih ..konon loving naaaa... Cait! Mommy dah tahu kakak punya auta laaa.. Hehehhee

Tapi Lyna kata, bila dia cerita pasal Qarissa yang boleh membaca seawal usia 1 tahun, nampaknya Kak Siti lebih berminat dengan kisah Qarissa dan GBOB! Hahhaha.. nak tergelak saya! Tengok tuh, orang tak heran dah pun anak-anak istimewa ni skang ...suma sama jer .. semua istimewa kekdahnya tau! So Mummy-Mummy yg ada anak istimewa, takmo sorok-sorok anak yer! Marilah bersama-sama mengglamerkan anak kita di dada-dada akhbar dengaan hati yang gumbira! Proud with our miracle baby kan..! Saya terus kata kat Lyna, belasah jer lah noksss.. masuk satu pun okeh ..masuk dua-dua cerita pun aku lagi suka! Aku kan giler glamor! Hhahaha.. (glamour lah sangattt konon .. I ni pemalu hokey! hahhaha) 

Suka giler my both Q's bila lambak this card banyak2 depan dorang!
Mommy tolong cover duduk Qarissa yang nampak sepontot! Malu sayang oii!
Kak Siti siap beli satu VCD Al-Barqy utk ajar anaknya membaca Al-Quran

Kesian betul kat kak Siti, dia bgtau saya yang dia cuba call lama dulu, tapi tak dapat-dapat. Memang saya dah tukar number baru dan mungkin number yang Lyna bg time tuh adalah number lama saya yang saya memang pakai ketika itu. Dia SMS tapi saya tak balas dan sudahnya, kak Siti bukak website Lyna, pastu masuk website saya dan barulah dapat contact dengan tuan empunya badan. Terharu saya dengan kesungguhan kak Siti yang sanggup mencari nombor telefon baru saya untuk mendapatkan bahan berita bagi mengisi slot Harian Metro Edisi Rabu column Wanita. Terima kasih banyak kak, saya betul-betul menghargainya. Bila kak Siti call, terus lah saya setuju untuk ditemuramah, cuma waktunya kami terpaksa tukar sebab hujung minggu saya sibuk dengan kelas. Maka, temuramah diadakan pada hari Isnin, 31 Januari 2011 yang lalu di pejabat GBOB. Memang dah rezeki Kak Siti agaknya, dan juga aturan Allah SWT, masa Kak Siti dapat hp number saya kat Lyna tuh, saya belum ada Centre pun kat Bling Lustre nih, macam tau-tau jer nak tunggu ada Centre baru interview yerk? Hehehhee

Smile Q's... smile .. semangat aku smile sama .. ahhaha
Poyonya anak-anakku ..pandai korang maintain yer!

Pagi Isnin tuh hari kemain hujan tau. Memang sedap tidur dan saya pun dah bajet kak Siti mesti lambat sebab hujan, konon2 bolehlah saya lengah2 mandi kan! Hambek ko .. jgn nak underestimate orang yer! Kak Siti sungguhlah disiplinnya, sharp on time lagi, in fact awal sket wei! Time dia sampai, aku terhegeh-hegeh baru lepas mandi dan nak mekap2 sket lah kan. Adoii..malunya saya! Terkial-kial plak tuh. Nasib baik tak lama sangat. Anak-anak masih lagi melepek atas tilam. Nasib baik suma good mood bila bangun dan macam tau-tau jer ada reporter nak interview. Semua maintain cun dan baik serta peramah nak-nak si Qarissa tuh. Tolong ah kata weiii... kemain lagi dia peluk-peluk adik, cium2 adik masa kak Anis amik gambar. Sayang naa lah konon tuh! Padahal, kalau belakang reporter, habis di tonyoh muka adik sambil cakap "FACE!!" Nak tunjuk yg dia tahu FACE tuh hapa, adik jadi mangsa! Sampai kengkadang tergolek Zayra dibuatnya!. 

Mommmy is proud with Qarissa & Quzayra!!!
Q tengah leka tgk VCD Al-Ameen Nyanyikan Bunyinya. Sibuk duk sebut SYABAS! SYABAS!!!

Lama juga lah kami berborak, dan semuanya berkisarkan tentang GBOB, penubuhannya, dan cara saya mengajar anak-anak serta apa plan saya untuk kedua-dua "genius Q nih". :) Saya sempat juga memberitahu tentang FAMEKids, apa fungsinya dan apa yang saya & Lyna harapkan dari penubuhannya itu. Kak Siti sangat suka dan menyokong usaha murni kami, malah beliau juga akan support kami dari segi berita, jika ada yang berkaitan untuk dimasukkan ke dalam akhbar Harian Metro itu. Thanks a lot kak! 

Serius nampak Puan Watie oi? Ahaks!
Ni lagi melampau serius! Apa aku citer sampai serius naaa? Hahahhaa

Lepas jer habis interview, seperti biasa sessi bergambar-gambar lah kan ..Qarissa  dan Quzayra time nih memang sporting habis lah .. diam dan baik jer, sikit tak nangis atau takut. Qarissa yg paling hover setaraf dengan "kedivaannya" lah kan. Aku rasa dia tahu nak bezakan camera mahal ngan camera murah lah agaknya! Kalau camera kecik2 cam aku punya nih, sikit habuk dia tak heran tau! Setiap kali ada camera bagak DSLR tuh, dia akan senyum dengan penuh poyo sambil buat aksi ala-ala kanak-kanak yang baik dan sopan santun serta bakal Miss World! Wakakaka.. Tak koser aku tgk! Dan sessi temuramah berakhir dengan makan-makan dan bergambar untuk kenangan sebelum bersurai. 

 Me & Wanita perkasa dan berdedikasi dari Harian Metro! Kak Siti & Kak Anis. Thanks a lot kak!
Tengah tulis info pasal GBOB dan FameKids

Menurut Kak Siti, Insya Allah, berita tentang saya dan anak-anak serta GBOB akan disiarkan di Harian Metro pada hari Rabu hadapan, di bahagian tengah, column Wanita. Nanti kalau dah keluar, saya akan warwarkan pada semua menerusi FB dan blog okeh! Jangan lupa beli tau kengkawan! Ekekekek..mesti sapot saya maaaaa... I love you friends .. heheheh..

Sila baca ala-ala budak skolah baca Ikrar hari Isnin: Maka Saya! Rania Quzayra, dengan ini berikrar akan membaca kesemua flash card yg ada depan mata saya ini sampai habis!
Saya pilih dulu kad mana saya nak baca okeh! Kena pilih kad yang sesuai dan menggambarkan diri saya yang genius dan bijak laksana nih! Hahahaa..
Yehaaaa...! Saya lentok sikit ala-ala gedik cam kakak Q saya, dan saya pilih perkataaan HAND! Sebab sangat sesuai dengan diri saya, untuk menaikkan semangat dan menimbulkan rasa kagum pada semua orang, yang saya boleh mengimbangi tubuh saya, siap melentik lagi, hanya dengan satu tangan, dan tangan itu pula tiada tulang! Hebat kan saya? Hehhehe

post signature


post signature

No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading