Friday, February 4, 2011

Playgroup Week 10: Daddy Is My Hero & Level 2 Yang Havoc!

Minggu ke 10 Playgroup for Level 4 is about Daddy. All about Daddy. :) Seperti minggu ke 9, minggu ini juga saya mengadakan 2 kelas, satu hari Sabtu dan satu lagi kelas pada hari Ahad. Isi kandungan kelas untuk kedua-dua hari tersebut adalah sama. Terdapat juga beberapa pelajar yang telah pun enroll pada hari Sabtu, tetapi tidak dapat datang pada hari tersebut kemudiannya mengambil kesempatan datang pada hari Ahad. :) I love to have them coming at any day. Yang penting datang, sebab rugi kalau anak ada lapse class. Bukannya apa, menurut kawan saya, Mummy Farihah atau Intan yang saya panggil nama manjanya - Kea, beliau turut mengakui kalau ada lapse satu minggu, mesti anaknya akan hadapi masalah untuk bersosial semula. Yerlah, satu minggu baru sekali, kalau seminggu tak datang, dah kira 2 minggu tak jumpa kan, memang amik masa nak "tune" semula mood. 




Dan, minggu ini saya tiada teman tersayang (suamilah tuh ..) untuk tolong amik gambar. Hu hu .. Sorry lah Mummy Aydan yg mintak saya masukkan gambar Level 2. Memang saya tak dapat amik sebab masa tuh kan tengah ada class. Takder sapa yang bantu untuk amik gambar, Tapi Level 2 that day memang havoc tau. Ramai penyokong datang, siap aunty, uncle, nenek semua join kot?? Hehehe.. Gempak jer semua .. very sporting dan saya suka sangat!!! Siap amik gambar macam pro jer semua. Camera besar2 wei ..DSLR bagai....Sib baik gak lah takder sapa nak amikkan guna camera saya. Wat segan jer wei ..Kamera cinonet jer .. tapi banyak jasanya tau! :) 





Jadi, saya sempat amik gambar masa tengah Art Class jer. Itu pun sebab semua tengah leka merekabentuk kad untuk Daddy dan saya curi-curi masa tuh utk snap gambar2 aktiviti time Art Class. Saya harap kalau ada mana-mana Mommy yang amik gambar hari tuh, tolong emel pada saya atau tag saya kat Facebook boleh? Masukkan dalam FB Genius  Baby On Board pun ok gak.. Rasanya saya memang benarkan mana2 parents utk masukkan gambar anak yg related dengan kelas Playgroup saya untuk share gambar dalam FB Genius Baby On Board tuh ..:) Tolong add gambar yg cantik2 tuh yer! :)




OK, meh kita layan gambar2 yg sempat saya rakamkan ni. Memang suprise juga saya rasa sebab saya message semua para ibu untuk siap2 bawa gambar anak dengan Daddy for our Art Class. Thanks pada semua Mommy sebab make an effort to participate dengan membawa gambar anak & Daddy masing2 ..:) Comey sungguh  lah ..saya suka sangat tau! :) Thanks Mommy! Mesti Dadddy2 tuh semua bangga bila anak masing2 create a card specially for you kan? Tak perlu tunggu hari Ayah pun ..boleh jer nak bagi bila-bila yang dirasakan perlu...:) Kira Master Piece lah tuh .. anak kecil buat kad utk Daddy, Ayah, Abi, Walid, Papa, Abah dan Babah masing-masing..:) 




Kalau cakap pasal Level 2, wahhh..this week bukan saya buli toddlers2 comel tuh tapi dorang yang buli saya tau!. Pantang lammbat sikit, saya kena "bebel" ngan anak-anak saya tuh! Hehehhee..Semua bijak dan becok juga .. heheheh.. And they're very active and smart too! Bertuah mak-mak semua ada anak bijak kemain. Jangan lupa stimulate selalu okeh! Saya dapat info dari parents kata anak dorang sangat enjoy sampai dah jarang nak tido! hehehhe..Asyik nak main jer! Haaaaa... tau pun ..anak tuh boring tau ..asyik makan, tidur, makan tidur jer .. Dorang nak main lah ... bagilah dorang main .. ahaks .. tapi make sure main benda yang mendatangkan faedah okeh sayang! Nanti boleh jadi lagi bijak! :) 





Ok, saya nak bersiap sedia untuk kelas Playgroup esok ni. Its about My Brother & Sister. Walaupun cuti panjang Raya Cina, saya tetap kena kerja. Tapi no worries, saya memang suka kerja saya! :) 

  



 

post signature

post signature

No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading