Wednesday, March 7, 2012

GBOB On Media: Deko Pilihan @ Majalah Nur Mac 2012.



Alhamdulillah, sekali lagi saya mendapat kepercayaan dari pihak Karangkraf iaitu Majalah Nur untuk berkongsi kisah saya dan anak-anak melalui ruangan DEKO Pilihan di majalah tersebut. Saya menerima panggilan dari wartawan Nur, Kak Azza tidak lama selepas Kak Ita menemuramah saya untuk majalah PaMa di ruangan Kisah Mama. Kak Azza ternampak gambar-gambar yang Kak Ita dan jurugambarnya ambil dan terus berminat untuk menemuramah saya bagi Ruangan Deko Pilihan. Saya sgt terharu dan berterima kasih pada Kak Azza yang sudi menemuramah saya, jujur saya rasakan ada banyak lagi bilik @ ruangan yang cantik yang boleh diketengahkan, tapi mungkin konsep yang saya ketengahkan dalam menghias bilik anak-anak menarik perhatian beliau. Pada saya, sekiranya konsep bilik ini dapat memberi panduan dan semangat untuk para ibu bapa mengjias bilik anak mereka, apa salahnya. :) 

Majalah Nur @ Mac 2012

Dalam entry saya sebelum ini juga, saya ada kongsikan tentang bilik anak-anak saya dan apa yang terdapat dalam Montessori Tray mereka. saya harap sedikit sebanyak ia dapat membantu para ibu di luar sana, Insya Allah. :) Sesiapa yang masih belum membaca entry tersebut, bolehlah klik entry ini dan ini, kerana saya ada menceritakan dengan lebih detail mengenainya. 

Yang membuatkan saya rasa besar hati dan sekali lagi berterima kasih pada Kak Azza adalah kerana, beliau telah memilih kisah saya ini untuk edisi Bumper bulan Mac 2012 walaupun sebenarnya, kisah ini sepatutnya dimuatkan dalam Majalah Nur bulan Fenruari 2012. Bila Kak Azza called saya beritahu pasal penukaran edisi ini, saya rasa sgt terharu, segan pun ya, tak sabar pun ya ..hahahah *sebab dah excited tunggu bulan 2 katakan... ahaks!* . But anyhow, Alhamdulillah, dah selamat pun keluar di edisi bulan Mac 2012. 


Bila dah keluar keluaran Bumper ini, Kak Azza hubungi saya dan dengan segera saya cari tapi memang kawasan saya ni lambat sikit sehari dua, ada kawan2 yang dah beli tapi saya masih takder stoknya. :( Sabar menunggu, nasib baiklah kat area opis tuh dah sampai, ada satu jer pulak! Hahahha.. Oklah ka, dari takder langsung. Few days after that, barulah saya dapat beli another 4 copies, memang saya nak frame dan buat kenangan. Mesti seronok bila kita dah tua, anak-anak dah besar, mereka dapat lihat bagaimana mereka dibesarkan dan boleh mengimbas kembali nostalgia ketika kecil. Mana tau nanti, bila anak2 dah kahwin, ada rumah sendiri, bilik cucu-cucu saya lagi cantik dari yang ni kan? Amin...Va va va .. dah verangan dapat cucu, hover giler noksss! Hahahhahaa...


First time saya selak page Deko Pilihan, saya punya impression was like, "Perghhhh..mak aiii..canteknyaaaa!" Hahhahaha.. serius saya rasa nampak cantik sgt, memang betullah kalau pakai camera mahal nih, nampak cantik sahaja kan?? Hahhaha.. Nak-nak the 1st page tuh memang besar dan nampak hampir keselurihan ruang bilik. Dengan bantuan cahaya matahari dan lampu bilik, memang nampak cerah sungguh, malah langsir Princess tu pun nampak pink! Kalau anda semua nak tahu, langsir tuh sebenarnya warna putih, tapi lining kat belakang tuh saya pilih color pink. Memang sengaja saya pilih lining pink sebab asalnya saya nak beli langsir pink, tapi watak Princessnya sarat sangat, takut nanti nampak tak cantik sebab saya hanya guna 2 panel, dan bilik taklah besar sgt, so saya pilih warna putih, yang karakter Princessnya tak banyak, tapi saya combinekan dengan lining pink, so dia nampak macam bebayang pink lah kan...:) Yang jadi best tuh, bila we all letak kat tingkap tuh, bangun pagi, masuk bilik anak, memang nampak jelas the pink color, apatah lagi memang sinar matahari menembus masuk ke bilik anak-anak dahulu, jadi reflectionnya sangat nyata. Di tambah pula dengan penggunaan kamera berteknologi tinggi, memang saya rasa nampak naik sgt bahagian langsir dan katil itu. Personal thanks to Laurea Furnishing sebab merealisasikan impian saya ini.:)


Nak dijadikan cerita, masa saya beli langsir ni di Laurea tuh, saya tak kenal owner dia. My sister yang rekomen, disebabkan saya memang nak pakai cepat untuk pengambaran Majalah PaMa, saya terus pergi dan  pilih langsir, yang best tuh, mereka dapat siapkan langsir nih dengan cepat, dalam 3-4 hari dah siap dan koleksinya memang banyak dan rambang mata. Kualiti dan jahitan juga bagus. Memang saya puji dan puas hati lah kan. Dapat tau pulak, orang kita yang punya bisnes. :) Sekali tuh, bila saya join Rootwommers, Word Of Mouth Mktg Team, an Entrepreneurs Group, saya berjumpa dengan kak Siti ni. Lagi bestlah sembang. Heheh.. Memang ramah dan baik orangnya. So, skang we all jadi geng lah .. Kecik kan dunia nih?? Hehhehe.. Kira kalau saya nak rekomen Kak Siti nih pada anda semua memang tak segan lah, sebab memang hasil kerja dia so far so good, personally saya puas hati. Baru-baru ni, saya pergi sekali lagi ke pejabat Laurea, sebab Kak Siti nak beli LR, sempat jugalah saya tengok2 koleksi cadar kanak-kanak. memamng rambang mata tau! Serius! Saya suka sebab ianya complete. Tak macam yang saya beli sebelum ini, cuma ada bed spread @ comforter sahaja. Kalau anda tgk cadar Princess anak saya tuh, nampak comforter kan? Saya hanya beli comforter dan 2 bantal sebab hanya itu sahaja  setnya yang dijual. Untuk bed sheetnya, saya kena beli  lain, beli asing2, nak cari bed sheet yang plain warnanya bukan senang. dah lah mahal juga, end up totalnya quite pricey. Tu belum citer pasal thread count lagi. Watie memang agak particular dengan thread count bila beli comforter atau bedsheet. Watie suka thread count yang tinggi, lebih tinggi lebih best sebab kualitinya memang sedap laaa sungguh kalau tidur. Tapi makin tinggi thread count, makin mahal lah, sebab tuh kena tunggu MEGA SALE baru borong. Wakakakak.. So, the 1st question yang Watie tanya kat Kak Siti masa tgk bedsheet for kids tuh adalah thread count, sebab sebelum ni, kebanyakan yang watie beli thread count dia 280, nak kata best tak lah sgt, so and so jer lah, kebanyakannya memang 280 pun, unless kalau untuk bilik utama, memang dapatlah thread count tinggi stok kain macam bed sheet hotel! Hahhaha..Kak Siti kata 350, dan bila beliau bentangkan Comforter Strawberry Shortcakes, memang sedaplah bila Watie pegang kan, rasa puas hati sangat, bukan tu jer, set dia complete ada bed sheet, comforter dan sarung bantal siap ada 4 lagik! Memang tak yah pening pikir mana nak cari bed sheet untuk matchingkan ngan comforter like what I did before. Color character kartunnya pun memang sangat cantik dan "hidup". Ada lah gak rasa rugi sebab lambat tau pasal Laurea nih, sebab saya dah beli few set carton character untuk bilik anak saya sebelum ni, but Insya Allah, ada plan nak beli lagi, memang nak amik kat Laurea. Harga dia pun taklah mahal sgt, taklah murah sgt, pada Watie ia berbaloi dan value for your money.:) 

Kay, sampai sini dulu perkongsian Watie kali ini, Insya Allah kita jumpa lagi di entry akan datang ..:) Sapa yang masih belum mendapatkan Majalah Nur edisi Bumper bulan Mac 2012, cepat2 gi kedai kay, sebelum kehabisan! Hehhehe.. Salam sayang buat semua. :)

post signature
post signature

No comments:

We're Meant To Be Together..

My Baby Can Read!

early reading